چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: اجازه بدهیم یک سال از عمر دولت دوازدهم بگذرد، بعد آن زمان در مورد وزرای دولت قضاوت کنیم...
کد خبر: ۳۶۳۹۰
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: اجازه بدهیم یک سال از عمر دولت دوازدهم بگذرد، بعد آن زمان در مورد وزرای دولت قضاوت کنیم.

به گزارش فکرشهر، عصر ایران نوشت: «رییس‌جمهور روحانی وزرای خود را به مجلس معرفی کرد. وزرای معرفی شده در حال رایزنی با مجلس برای کسب رای اعتماد هستند. در حالی که دولت و مجلس در گیر و دار رای اعتماد هستند، برخی در فضای سیاسی به دنبال تلقین این معنا هستند که به کابینه روحانی امیدی نیست. آنها القا می‌کنند که از رای دادن به روحانی پشیمان هستیم و کابینه معرفی شده از سوی روحانی هیچ تفاوتی با دولت احتمالی رییسی ندارد.

دولت دوازدهم روزهای ابتدایی خود را سپری می‌کند و بخشی چنان از ناامیدی صحبت می‌کنند که گویی آخرین روزهای دولت است و این وزرا هیچ کاری برای کشور نکرده‌اند. وزرای روحانی هنوز کار خود را آغاز نکرده‌اند و مشخص نیست این قضاوت‌ها بر چه اساسی صورت می‌گیرد. مگر می‌شود بر اساس حدس، دولتی را از دم تیغ گذراند.

روحانی اهداف و استراتژی‌هایی دارد که بر اساس آن وزرای خود را چیده است. درست است که او در چینش کابینه با محدودیت‌هایی روبه‌رو بوده است اما قطعا وزرای معرفی شده از نظر فکری به رییس‌جمهور نزدیک هستند.

هدف روحانی تحقق شعارهای خود است. مردم از او انتظار دارند مشکلات کشور را در زمینه اقتصادی حل کند. پس باید به رییس‌جمهور اعتماد کرد و اجازه داد دولت دوازدهم هر چه سریع‌تر با کم‌ترین حاشیه کار خود را آغاز کند.

مخالفان دولت روحانی در چهار سال گذشته تمام تلاش خود را انجام دادند تا مردم از دولت روحانی ناامید شوند. آنها بارها و بارها از ناکارآمدی دولت یازدهم سخن به میان آوردند. در جریان مناظره‌های انتخابات هم مشاهده کردیم که رقبای روحانی به طور رسمی اعلام کردند که دولت او هیچ کاری برای کشور نکرده است. آنها می‌خواستند مردم را ناامید کنند و حالا روا نیست دوستان روحانی در زمین این دلواپسان بازی کنند. روحانی در چهار سال پیش رو همچنان به حمایت مردم احتیاج دارد. دوستانی که تلاش می‌کنند در روزهای آغازین دولت دوازدهم مردم را ناامید کنند، بدانند که این ناامیدی حاصلی جز قهر و جدایی مردم با صندوق ندارد.

اجازه بدهیم یک سال از عمر دولت دوازدهم بگذرد بعد آن زمان در مورد وزرای دولت قضاوت کنیم. شاید همین وزرایی که امروز آنها را مخالف جریان اصلاحات می‎دانیم توانستند تمام اهداف روحانی و اصلاح‌طلبان را اجرا کنند.

امروز برای روحانی و جریان اصلاحات رسیدن به اهداف ترسیم شده مهم است. حالا فرقی نمی‌کند برای رسیدن به این هدف از چه وزیری استفاده شود. فرض کنید روحانی یک وزیر اصلاح‌طلب تمام‌عیار انتخاب کرد اما به اهدافی که می‌خواست نرسید. آن زمان چه پاسخی برای سوال‌های مردم داریم.

بیایید به روحانی زمان بدهیم و به او و کابینه پیشنهادی‌اش اعتماد کنیم تا آنها در آرامش روزهای دولت دوازدهم را سپری کنند. ناامید کردن مردم همان کاری است که مخالفان روحانی به دنبال آن هستند. پس لطفا دوستان روحانی در زمین مخالفانش بازی نکنند.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر