دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۰۰
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: ۳۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان مشکل مسکن دارند و تلاش داریم طی سه تا پنج سال مشکل مسکن مددجویان را رفع کنیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی اظهار داشت: خبرنگاران، سفیران کاری امداد هستند و مهم‌ترین شاخص برای ایجاد ارتباط بین کمیته امداد و مردم هستند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌های جدید کمیته امداد خبرنگاران توانسته‌اند بیشترین نقش در توسعه برنامه تدوین شده را داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر افزود: برنامه‌های مناسبتی یکی از صحنه‌های نمایانی است که با حضور اهالی رسانه و خدمات مردمی در استان بوشهر توانستیم جذب کمک‌های خوبی داشته باشیم.

رتبه اول در جشن عاطفه‌ها

وی ادامه داد: در جشن عاطفه‌های سال گذشته کمیته امداد توانسته در زمینه جذب اعتبارات رتبه اول کشوری را کسب کند.

لطفی بیان کرد: کمیته امداد در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، معیشت، جهیزیه، اشتغال و تحصیلی به جامعه هدف خود خدمات ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که کمیته امداد با جدید دنبال می‌کند، اوقات فراغت مددجویان است که این برنامه‌ریزی تنها در فصل تابستان نیست و در طول سال نیز انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر ادامه داد: کانون‌های موقت و دائم، برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی در درون و برون استان از جمله برنامه‌های اوقات فراغت است.

گسترش برنامه‌های اوقات فراغت

وی گفت: در سال ۹۶ برنامه‌ریزی شده ۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر در برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد شرکت کنند و هزینه اجرای این برنامه ها نیز ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

لطفی اظهار داشت: در سال گذشته ۹ هزار و ۹۴۸ نفر در برنامه های اوقات فراغت امداد شرکت کردند که هزینه برگزاری این برنامه ها ۲ میلیون و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: طبق سیاست های جدید کمیته امداد اشتغال و توانمند سازی جامعه هدف در اولویت کاری ما قرار دارد و در این راستا خدمات مهارت آموزی به ۵ هزار ۵۰۰ مددجو برای امسال پیش بینی شده است.

لطفی ادامه داد: این مهارت آموزی در مراکز فنی و حرفه ای برگزار می‌شود و در مناطق فاقد فنی و حرفه ای طبق تفاهم نامه مربی به آنجا اعزام خواهد شد که ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای برگزاری این دوره‌ها پیش‌بینی شده است.

اشتغال ۳۴۰۰ نفر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: در سال ۹۶ با برنامه ریزی های مختلف پیش بینی شده اشتغال ۳ هزار ۴۴۳ نفر با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیون تومان از منابع دولتی، امدادی و مردمی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار ۵۶۲ مورد طرح اشتغالزایی در کمیته امداد با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

لطفی اضافه کرد: در راستای اجرای برنامه‌های توانمندسازی سال گذشته بیش از ۳ هزار ۸۰۹ نفر از مددجویان کمیته امداد استان بوشهر خودکفا شدند.

وی با بیان اینکه اولین نیاز هر خانواده مسکن است، بیان کرد: اکنون ۳۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان مشکل مسکن دارند که با برنامه ریزی مختلف به دنبال این هستیم که طی ۳ الی ۵ سال مشکل مسکن مددجویان را رفع کنیم.

گسترش مشارکت‌های مردمی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر افزود: در سال گذشته هزار ۳۹۴ فعالیت در حوزه مسکن برای مددجویان انجام شده است که ۵۵ میلیارد تومان از منابع امدادی و ۲.۵ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی در این راستا هزینه شده است.

وی افزود: گسترش مشارکت‌های مردمی در امر کمک به نیازمندان یک کار اجتماعی و فرهنگی است و مادر این زمینه بیشتر ازجنبه مالی به ترویج این فرهنگ توجه داریم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال تحصیلی جدید، افزود: از ابتدای شهریور فعالیت‌های اجرایی جشن عاطفه‌ها آغاز می‌شود و در مرحله دوم خاص مدارس و در مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: با آغاز زود هنگام این فعالیت خواستار این هستیم که تمامی هشت هزار و ۵۰۰ نفر  دانش آموز تحت حمایت ما پیش از اول مهر اقلامی مانند فرم مدرسه، کیف، کفش و لوازم تحریر به آنها اهدا شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر