دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۰۸
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به مردم محوری در حرکت‌های مذهبی گفت: زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در پیاده‌روی اربعین فراهم شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در نشست با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر در حرکت‌های مختلف در صحنه حضور دارند و در مراسم اربعین نیز حضوری گسترده و باشکوه دارند.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین در جهان در طول تاریخ بی‌نظیر بوده و پیام‌های مهمی دارد، تصریح کرد:‌ ولایتمداری و محبت مردم نسبت به خاندان پیامبر (ص)، اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) از مهمترین پیام‌های این حرکت آسمانی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حرکت عظیم اربعین نمایش اقتدار عاشورائیان و مردمان آگاه و بیدار در جهان اسلام است، ادامه داد: راهپیمایی و تجمع اربعین نماد اقتدار جهان اسلام و تشیع است.

وی با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلف مرتبط با پیاده‌روی اربعین، خاطرنشان کرد: مشکلاتی در این سفر پیش روی زائران است که باید برای رفع آن تلاش ویژه و کار کارشناسی انجام شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد شکوه بیشتری در برگزاری مراسم اربعین هستیم، افزود: امسال قوانین جدیدی برای این برنامه وضع شده است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی برای مردمی‌برگزارشدن مراسم اربعین اشاره کرد و ادامه داد: باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در پیاده‌روی اربعین فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: بصیرت، بیداری و وفاداری مردم به راه امام حسین (ع) و بیعت با آن حضرت و پیروی از دستورات آن امام به عنوان اسلام راستین راهگشای تحولات آینده جهان اسلام است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر