دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۲۴
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای سال تحصیلی 96- 97 یک هزار و 900 تا یک هزار و 950 معلم در رده های مختلف تحصیلی در استان کمبود وجود دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، ناصر کرمی روز یکشنبه در نشست خبری خود به مناسبت روز خبرنگار افزود: این تعداد کمبود معلم معادل 47 هزار ساعت آموزشی است که باید با اضافه کاری معلمان رسمی، استفاده از نیروهای باز نشسته، خرید خدمات آموزشی در بخش کاردانش و فنی و حرفه ای و نیروهای حق التدریس جبران شود.

وی با اشاره به فراخوان جذب 585 نیروی آموزشی حق التدریس اظهار کرد:

تا سه سال آینده 2هزار فرهنگی در استان بوشهر بازنشسته می شوند

این در حالی است که سهمیه استان در دانشگاه فرهنگیان سالانه بین 200نفر تا 300 نفر است.

کرمی اظهار کرد: با توجه به اینکه هر دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان چهار سال به طول می انجامد، این نهاد از نظر تامین نیروی انسانی با مشکلاتی روبه رو خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: با توجه به اینکه پارسال از سهمیه استخدامی 300 نفری آموزش و پرورش تنها 180 نفر جذب شدند انتظار است با توجه به کمبود نیرو، امسال سهمیه استخدامی 297 نفری به صورت کامل جذب شود.

وی در خصوص اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان بوشهر افزود: این طرح از جمله طرحهای موفق آموزش و پرورش است که با همت استانداری، دهیاریها و شهرداریها امسال برای سومین سال متوالی در این استان اجرا می شود.

کرمی یادآور شد: ارتقای کمی و کیفی جایگاه استان بوشهر در رده‌بندی کنکور سراسری از رتبه 21 به 18، افزایش یک نمره به میانگین نمره دانش آموزان سال سوم متوسطه، افزایش رتبه های زیر هزار از 110 نفر به 124 نفر از جمله مهمترین دستاوردهای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان است.

وی اظهار کرد: یکی از چالشهای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان بوشهر همراهی نکردن دستگاه های نظارتی است که این باعث کند شدن روند کار می شود.

کرمی تصریح کرد: عملکرد آموزش و پرورش در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان روشن و قابل ردیابی است.

وی گفت: تمام اعتبار هزینه شده در این طرح در بخش برگزاری کلاسهای کنکور، برنامه های آموزشی، تشویق دانش آموزان و پرداخت حق الزحمه معلمان است.

کرمی اضافه کرد: طرح تقویت بنیه علمی امسال با جدیت بیشتر، آسیب شناسی و انسجام بهتر افزون بر دانش آموزان مقطع متوسطه، دانش آموزان دوره ابتدایی را نیز شامل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: با توجه به نقش شوراهای شهر و روستاها و دهیاری ها در اجرای این طرح ضروری است که این بخش ها نیز با آموزش و پرورش در اجرای بهتر این طرح همراهی کنند.

وی گفت: یکی از اولویتهای آموزش و پرورش در اجرای هرچه بهتر طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان، همراهی مردم و مسئولان است که همواره مورد توجه این نهاد قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هم اکنون در حدود سه هزار دانش آموز معادل 50 درصد جمعیت دانش آموزان در این استان زیر پوشش طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان قرار دارند.

کرمی یادآور شد: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و حقوق شهروندی در مجموعه آموزش و پرورش استان بوشهر آغاز شده و عملکرد و شاخص‌ها برای همگان در دسترس و امکان رصد وجود دارد.

وی در خصوص معاونت سواد آموزی نیز گفت: توسعه کیفیت سواد و مشارکت همگانی در این خصوص از جمله اولویتهای آموزش و پرورش است.

کرمی با اشاره به اینکه استان بوشهر براساس سرشماری سال 95، بیشترین افزایش میزان باسوادی را دارد، اظهار کرد: در راستای باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان هم اکنون 363نفر زیر پوشش این طرح قرار دارند.

وی در خصوص تجمیع مدارس بیان کرد: تجمیع مدارس در سطح استان بوشهر با هدف ارتقای کیفی آموزشی امسال انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: ۵۵۰ میلیاردریال از مطالبات و پاداش فرهنگیان بازنشسته سال 95 این استان پرداخت شد.

کرمی تصریح کرد: هرچند نسبت به سالهای قبل آموزش و پرورش شرایط بهتری را دارد ولی همچنان از نظر رفاهی، تجهیزاتی و سرانه ای مشکلاتی وجود دارد که نیازمند همکاری سایر دستگاهها با این نهاد هستیم.

وی با تاکید براینکه نگاه به آموزش و پرورش باید مهربانانه تر باشد یادآور شد: درصورتیکه دستگاههای اجرایی به مسئولیت اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش براساس قانون توجه لازم را داشته باشند بسیاری از کمبودها و مشکلات این دستگاه اجرایی برطرف می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر