جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۲۹
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به تصویب آیین نامه طرح ساماندهی کالای همراه ملوان با عنوان ته‌لنجی، گفت: با این طرح اشتغال ملوانی تثبیت می‌شود.

لنج

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مصطفی سالاری در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر اظهار داشت: هیئت دولت آیین نامه طرح ساماندهی کالای همراه ملوان را تصویب کرده است که از هفته آینده برای اجرا به استان ابلاغ می‌شود.

وی به اهمیت بسیار بالای تصویب این طرح اشاره کرد و افزود: شرایط بسیار خوبی از نظر شغلی برای ملوانان استان بوشهر ایجاد می‌شود که مزایای ویژه‌ای نیز برای انها خواهد داشت.

استاندار بوشهر ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی را به عنوان یکی از مزایای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: دریافت حقوق ماهیانه از دیگر مزایای این طرح برای ملوانان است.

سالاری با اشاره به اینکه شغل بیش از ۴۰ هزار نفر در استان بوشهر با اجرای این طرح تثبیت می‌شود، اضافه کرد: بهبود وضعیت معیشتی ملوانان و رونق اقتصادی در سطح استان از جمله مزایای تصویب طرح ساماندهی کالای همراه ملوان است.

وی به ایجاد نظم در واردات کالا و ترخیص‌کاری با اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ورود کالاها تحت نظارت و کنترل دقیق بهداشتی و قرنطینه‌ای انجام می‌شود.

استاندار بوشهر از نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی استان بوشهر حرکت به سمت استفاده از شناورهای بزرگ فلزی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح در بعد استانی و ملی دارای اثرگذاری بالایی است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل و جابجایی کالاهای ملوانی پس از اجرای این طرح به صورت قانونی انجام خواهد شد، اضافه کرد: فعالیت‌های غیرقانونی خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق که هم‌اکنون با خطرات زیادی همراه است، پس از اجرای این طرح قطع می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر