جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۹۰
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

فکرشهر: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: صد در صد جمعیت روستایی شهرستان دیر زیرپوشش خدمات خانه‌های بهداشت قرار دارند و از امکانات موجود و خدمات بهداشتی بهره‌مند هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، زهرا دریانورد صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید از خانه بهداشت جبرانی گفت: اولین واحد ارایه خدمات در شبکه‌های بهداشتی درمانی که در روستا قرار دارد، خانه بهداشت است و بهورزان شاغل در آن نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشرفت و ارتقاء سطح سلامت جامعه دارند.

وی بابیان اینکه صد درصد جمعیت روستایی شهرستان دیر زیر پوشش خدمات خانه‌های بهداشت قرار دارند، اظهار کرد: میانگین جمعیت تحت پوشش هر خانه بهداشت هزار و ۵۰۰ نفر است که این استاندارد در شهرستان دیّر تقریباً نصف این میزان و ۸۶۹ نفر است.

وی اضافه کرد: در تمامی روستاهای واجد شرایط از لحاظ جمعیت، فاصله و شرایط دسترسی، خانه بهداشت احداث و راه‌اندازی شده است و خدمات بهداشتی از این طریق به روستائیان ارایه می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۱۰ خانه بهداشت تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر است که تمامی ردیف‌های مصوب آن دارای متصدی است و برای جایگزینی نیروهای شایسته و کارآمد بجای بهورزان بازنشسته نیز ۳ دانش‌آموز بهورزی در آموزشگاه بهورزی حال تحصیل‌اند و مراحل جذب ۲ نفر برای طی دوره بهورزی با انتشار آگاهی استخدام انجام‌شده است.

وی افزود: احداث خانه بهداشت در مناطق روستایی ضمن ارایه آسان و مطلوب خدمات بهداشتی و رضایتمندی مردم باعث ایجاد آرامش و امید در جامعه شده ضریب امنیت اجتماعی را افزایش می‌دهد.

دریانورد تصریح کرد: سعی و تلاش مجموعه شبکه و درمان شهرستان دیر توسعه کمی و کیفی حوزه سلامت به‌ویژه در مناطق روستایی است که خوشبختانه با همکاری و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه خدمات ارایه شده در خانه‌های بهداشت کاملاً رایگان است، عنوان کرد: در خانه‌های بهداشت خدمات اولیه بهداشتی از قبیل واکسیناسیون، مراقبت مادران، کودکان و میان‌سالان، بیماریابی واگیر و غیر واگیر، آموزش بهداشت، بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت مدارس، بهداشت خانواده، بهبود تغذیه و بهداشت روان به‌صورت رایگان ارایه می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر