پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۵۷۰
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: روستاهای این استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی احیا می‌شود و این مهم باید مورد توجه منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز پنجشنبه به نقل از بهرام نکیسا در نشست بررسی ارائه راهکارهای اقتصادی در روستاهای استان بوشهرافزود: تعاونی‌ های تشکیل شده از سوی مردم می توانند فرصتها و استعدادهای بالقوه روستاها را به فعلیت برسانند.

وی اظهار کرد: با تشکیل تعاونی و شرکت‌های خصوصی به وسیله ساکنان روستایی و اجرای طرحهای عمرانی، اقتصادی و خدماتی از سوی این شرکتها، روستاهایی بدون بیکار در منطقه خواهیم داشت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: از آنجائیکه حرکت جمعی توسعه پایدار در پی دارد درهمین راستا به کسانیکه در روستا شرکت تعاونی تشکیل دهند به نسبت گستردگی فعالیت آنها تسهیلات ویژه مالی اعتباری پرداخت می‌شود.

نکیسا اظهار کرد: شوراها و دهیاری‌ها به تولید ثروت و درآمد برای دهیاری که به منظور خدمت به جامعه هدف تشکیل شده‌‌ است بیاندیشند و در این راستا شوراها و دهیاری‌های برنامه محور و کارآفرین موفق می‌شوند.

وی با تاکید برضرورت اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق روستایی تصریح کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استان بوشهر به حوزه سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی ماهر توجه ویژه‌ای شده است.

به گفته این مقام مسئول توجه به مقوله ارزشمند مشاغل مرتبط با دریا، گردشگری، تولید صنایع دستی در روستاهای استان بوشهر در اولویت قرار دارد و در این عرصه دستگاه‌های مختلف اجرایی همکاری همه جانبه‌ای انجام می‌دهند.

نکیسا تصریح کرد: شوراهای روستایی و دهیاران به طرحهای سرمایه گذاری، اشتغال زایی و تولیدی توجه کنند چرا که شوراها و دهیاری های دارای طرحهای اشتغال زا مورد حمایت قرار می گیرند.

وی گفت: با وجود ظرفیتهای قابل توجه سرمایه گذاری و اشتغال زایی در حوزه روستایی تاکنون از سرمایه ارزشمند ساحل و دریا در شهرها و روستاهای ساحلی این استان غفلت و استفاده مطلوب نشده است.

نکیسا تاکید کرد: لازم است روستانشینان ساحلی استان بوشهر با توجه به این ظرفیتها بیش از پیش در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار دهیاری‌ها تدبیر کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر یادآور شد: اشتغال با ابتکار، خلاقیت، تلاش و همت مردم و مسئولان محقق می‌ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر