يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۶۵۶
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان جم از افزایش اشتغال اهالی شهرستان جم در صنایع و تاسیسات پارس جنوبی خبر داد و گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز مردم در نقاط مختلف شهرستان توسعه می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، نوروزی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران وجدان زنده و دیده‌بان حقوق اجتماعی جامعه هستند اظهار داشت: خوشبختانه پروژه خط انتقال آب سیراف - جم تا پایان آبان ماه سال جاری تحویل داده خواهد شد و مشکلات آب‌شیرین‌کن در سیراف نیز حل شده است و امیدواریم که طبق زمانبندی تعیین شده تحویل داده شود.

نماینده عالی دولت در جم با بیان اینکه پارسال ۵۰ میلیارد ریال افتتاح پروژه در سازه‌های آبخیزداری داشتیم، افزود: امسال نیز ۲۰۰ میلیارد ریال در این خصوص افتتاح سازه خواهیم داشت.

وی در خصوص اقدامات بهداشتی درمانی دولت تدبیر و امید در شهرستان جم نیز گفت: طرح پزشک خانواده با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریالی شروع بکار کرده و در طرح تحول سلامت در بیمارستان توحید تعداد پزشکان از ۳۶ نفر به ۴۸ نفر افزایش یافته و ساختمان موقت دیالیز نیز در آینده‌ای نزدیک تجهیز و شروع به فعالیت می‌کند، ساختمان اصلی دیالیز نیز در مرحله تعیین پیمانکار است.

نوروزی در مورد درمانگاه تامین اجتماعی جم نیز خاطرنشان کرد: زیربنای درمانگاه خوشبختانه با افزایش ۶۵۰ متری همراه شده و به‌ هزار و ۸۵۰ متر مربع رسیده و مراحل تهیه نقشه آن نیز روبه پایان است و در مهرماه این مورد از مطالبات مهم قشر عظیمی از مردم با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

احداث ۶ چمن مصنوعی

فرماندار جم در خصوص پروژه‌های ورزشی شهرستان با بیان اینکه خوابگاه ورزشکاران در هفته دولت کلنگ زنی می شود، اعلام داشت: پنج چمن مصنوعی کوچک در روستاها و یک چمن مصنوعی بزرگ در بهارستان در شهریور ماه کار اجرایی خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: چمن شهدای دانش‌آموز نیز در آینده نزدیک عملیات اجرایی خود را آغاز می‌کند، سالن ورزشی آبگرمک نیز در هفته تربیت بدنی به بهره‌برداری می‌رسد تا تعداد سالن‌های افتتاح یا کلنگ‌زنی شده در دولت تدبیر و امید در شهرستان به پنج برسد.

نوروزی در حوزه آموزش شهرستان نیز افزود: در دولت تدبیر و امید ۲۰ واحد آموزشی در شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی شده‌اند که فقط ۵۵ کلاس درس به فضای آموزشی شهر جم اضافه شده یا می‌شود. سالن ورزشی مدرسه باقرالعلوم نیز در هفته دولت عملیات اجرایی خود را آغاز خواهد کرد.

اجرای سد سرچشمه- باغان

وی با بیان اینکه یکشنبه فاینانس سد سرچشمه- باغان تمام شده است، اعلام کرد: شرکت چینی مورد قرارداد با اعلام دفتر نخست‌وزیری چین شروع به کار خواهد کرد و سد نیز تاکنون ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نوروزی تصریح کرد: خط انتقال آب سد به بخش ریز با اعتبار ۵۱۰ میلیاردی ۱۵ شهریور ماه پیمانکار مشخص خواهد شد و تصفیه خانه آب بخش ریز نیز با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی تا چند روز آینده به مناقصه می‌رود.

نماینده عالی دولت در جم در مورد پروژه‌های نفت نیز بیان کرد: ۴۳ پروژه در ۳۶ روستا در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه اداره جدید امور عشایر، میراث‌فرهنگی و تعزیرات حکومتی در جم افتتاح خواهد شد افزود: قطعا دو مدیر از سه مدیر این ادارات بومی خواهد بود.

نوروزی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌هایی که امسال کلنگ زنی می‌شوند می توان به پل بهرباغ در هفته دولت و مخزن آب جم و جاده اسلام آباد_ بیدخوار و دوخانه جوان اشاره کرد.

تقویت چارت ادارات

نوروزی اعلام کرد: شرکت پالایش گاز فجر جم مجموعا هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در دو بخش سد سرچشمه و جاده جم پالایشگاه ریز هزینه خواهد کرد که در خصوص جاده جم پالایشگاه ریز تاخیر از طرف ماست و در پی حل معارضان زمین‌های داخل طرح هستیم.

وی گفت: در خصوص تقویت چارت ادارات نیز با وزارتخانه های مربوطه هماهنگی شده تا در آزمون استخدامی بعدی دیده شود.

وی گفت:۱۰۰ کیلومتر در شهرستان جم در دولت تدبیر و امید گاز رسانی صورت گرفته است

این مسئول خاطر نشان کرد: آزمایشگاه شهر جم بودجه لازم گذاشته شده است و به زودی تجهز می‌شود.

کاهش مشکلات درمانی

نوروزی تاکید کرد: خوشبختانه در بیمارستان توحید طرح تحول سلامت کامل اجرا شده است و شاهد کاهش مشکلات درمانی در جم هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ساختمان دیالیز در جم اشاره کرد و گفت: ساختمان موقت دیالیز در حال کار است و به زودی راه اندازی خواهد شد.

نوروزی گفت: احداث ساختمان دانشکده فنی و مهندسی جزو آرزوهای من بوده و امسال توانستیم مبلغ ۲ میلیارد تومان از بودجه شهرستان را برای احداث ساختمان دانشکده فنی و مهندسی اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: جایگاه فرهنگی شهرستان جم بسیار بالا و ستودنی است و من این فرهنگ را می‌ستایم.

 رئیس شورای اداری جم گفت: سمن‌های شهرستان باید در شهرستان فعال باشند و جوانان از اولویت‌های اصلی ما است.

نقشی در استیضاح شهردار نداشتم

 فرماندار جم با بیان اینکه من در استیضاح شهردار جم هیچ نقشی نداشتم، تصریح کرد: به قانون احترام می‌گذارم و شهردار در بسیاری از موارد بسیار خوب در کنار فرمانداری بود. برای وی آرزوی موفقیت در ادامه راه دارم و بیشتر به این بحث ورود نمی‌کنم و به نظر آقای شهردار کاملا احترام می‌گذارم.

وی به استخدام ۳۵ نفر از فارغ التحصیلان جمی در فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: باپیگیری های خوبی در حوزه کار و اشتغال انجام شده است، شهرستان جم بیشترین سهم را از استخدامی فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در بین شهرستان‌ها داشته است.

نوروزی از نگاه تعاملی و تلاش‌های اداره کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در جذب این نیروها قابل تقدیر دانست وافزود: اشتغال نیروهای بومی جم در شرکت های مستقر در عسلویه افزایش یافته است.

رفع  معضل متکدیان پاکستانی

فرماندار شهرستان جم در ادامه به معضل متکدیان پاکستانی پرداخت و گفت: به زودی این متکدیان در سطح شهرستان جمع آوری می شوند.

نوروزی جمع آوری متکدیان پاکستانی یک معضل مهم دانست و گفت: این وظیفه نیروی انتظامی است و ما از آنها می خواهیم که هرچه زودتر این متکدیان را جمع آوری و ترد کنند.

وی درپایان از زحمات الماسی نماینده مجلس، امام جمعه شهرستان و مهندس یوسفی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر