جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۷۰۵
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در هر طرح کشاورزی علاوه بر توجه به شیوه آبیاری و کیفیت محصول باید تکمیل زنجیره آن از تولید تا فرآوری، بسته بندی، بازاریابی و صادرات مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از مصطفی سالاری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: در اجرای طرح ‌‌های کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر برای آنکه بتوانیم در مسیر برنامه ششم توسعه کشور حرکت کنیم باید برنامه محور و برنامه پذیر باشیم.

سالاری با اشاره به اجرای خوشه صنعتی خرما در استان بوشهراظهار کرد: در اجرای خوشه صنعتی خرما، تکمیل زنجیره این خوشه در بخش بازاریابی و فرآوری محصولات خرما ضروری است.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را ضروری دانست و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در زمین های موجود کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد و از واگذاری زمین های ملی در اجرای این طرح ها خودداری شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ایجاد شهرکهای کشاورزی در زمین های کشاورزان بیان کرد: از ایجاد شهرک‌های کشاورزی مرزوعی در زمین های کشاورزان حمایت می ‌شود.

سالاری در باره اجرای اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) در زمین های کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: با تکمیل این طرح و صدور سند مالکیت، مشکلات کشاورزان در تعیین خط مرز اراضی و اختلاف آنها برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: در اجرای طرح‌های آبزی‌پروری باید زنجیره کامل این طرح مورد توجه قرار گیرد تا پس از افتتاح پروژه، زمینه بسته‌بندی، فرآوری و صادرات آن فراهم باشد.

استاندار بوشهر، اجرای طرح‌های آبخیزداری را از اولویت‌های استان بوشهر دانست و تاکید کرد: منابع کنترل روان آبها، تثبیت شن‌های روان، بیابان‌زدایی در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری قرار داشته باشد و در این ارتباط طرح‌های آبخیزداری در اولویت برنامه‌های استانی قرار دارد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر