جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: امیدواریم با درست مصرف کردن و صرفه‌جویی، سهمیه‌بندی آب در استان و شهرستان اعمال نشود.به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم، اظهار داشت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای کمک به فقیران و مستمندان و طبقه ضعیف و کم درآمد در جامعه  است که  یکی از وظایف مومنین در ماه مبارک رمضان صدقه دادن است که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه معصومین (ع) به ویژه در مبارک مبارک رمضان سفارشات زیادی به آن داشتند که متولی جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شهرستان کمیته امداد امام (ره) است.
کد خبر: ۳۷۰۰
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۳

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: امیدواریم با درست مصرف کردن و صرفه‌جویی، سهمیه‌بندی آب در استان و شهرستان اعمال نشود.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم، اظهار داشت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای کمک به فقیران و مستمندان و طبقه ضعیف و کم درآمد در جامعه  است که  یکی از وظایف مومنین در ماه مبارک رمضان صدقه دادن است که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه معصومین (ع) به ویژه در مبارک مبارک رمضان سفارشات زیادی به آن داشتند که متولی جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شهرستان کمیته امداد امام (ره) است.

وی با اشاره به کم بودن منابع آب کشور و نیاز به صرفه‌جویی در این زمینه، تصریح کرد: فقط با مصرف درست و صرفه‌جویی در مصرف آب است که می‌توانیم از این بحران و مشکل سلامت از این فصل تابستان عبور کنیم که امیدواریم با درست مصرف کردن و صرفه‌جویی سهمیه‌بندی آب در استان و شهرستان اعمال نشود.

امام جمعه اهرم به تحولات اخیر عراق و کشتار شیعیان این کشور به دست گروه تروریستی داعش اشاره کرد و عنوان داشت: حوادث عراق و کشته شدن شیعیان مظلوم، بی‌دفاع و تجاوز به زنان و دختران این کشور به دست گروه تروریستی داعش قلب همه شیعیان و مسلمانان آزادی‌خواه جهان را جریحه‌دار و داغدار کرده است.

راستگو اضافه کرد: شک نکنید دست خبیث سرویس‌های امنیتی و جاسوسی رژیم‌های آمریکا و صهیونیستی که دشمن اسلام هستند، در ایجاد چنین جنایاتی در کار است و صحنه‌گردان اصلی جنایات در عراق، آمریکا، کشورهای غربی و متأسفانه دولت عربستان سعودی است.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه هدف دشمن از بروز این حوادث جنگ بین شیعه و سنی است، عنوان داشت: هدف دشمن از ایجاد چنین حوادثی جنگ بین شیعه و سنی است و تُفاله‌های باقی مانده از رژیم بعثی عراق که عده‌ای غافل، جاهل و به دور از معنویت هستند، دست به چنین جنایاتی می‌زنند که متأسفانه بعضی این را نزاع بین شیعه و سنی می‌دانند، اما به طور قطع کور خوانده‌اند؛ علمای شیعه و سنی هوشیار هستند و در این زمینه فتوای جهاد علیه گروه تروریستی داعش را صاد کردند.

وی تأکید کرد: آمریکا از روال کنونی به علت مشارکت مردم در برگزاری انتخابات و تعیین گزینه‌های مورد اعتماد خود راضی نیست و دنبال تجزیه عراق تجزیه است تا این کشور به یک پایگاه برای آمریکا مانند کشورهای دیگر عربی که امروز فریفته و در واقع اردوگاه برای آمریکاست، تبدیل شود.

راستگو متذکر شد: امروز برای همه مردم جهان ثابت شده است که هرجا خشونت و گروه‌های تروریستی در خاورمیانه فعال هستند، صحنه‌گردان اصلی این حوادث، دولتمردان آمریکایی هستند.

امام جمعه اهرم با اشاره به تعبیر امام در مورد اسلام آمریکایی، عنوان داشت: ایشان فرمودند که اسلام امریکایی در برابر اسلام ناب محمدی (ص) قرار گرفته است؛ اسلام امریکایی یعنی اسلامی که با طاغوت و رژیم صهیونیستی سازش دارد و در خدمت اهداف مستکبرانه قرار دارد؛ آنها می‌خواهند اسلام آمریکایی را در کشور عراق وارد و نهادینه کنند.

این مسئول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده معظم و معزز شهدای هفت تیر فرمودند که دغدغه بیداری اسلامی و نهضت دنیای اسلام دلیل اصلی تلاش جبهه استکبار برای راه‌اندازی جنگ بین شیعه و سنی است و تنها نسخه شفابخش و بی‌بدیل مقابله با توطئه دشمنان، مردم‌سالاری اسلامی است که مصداق بارز آن نظام جمهوری اسلامی ایران است که این ملت دشمن را با وحدت، هوشیاری و بصیرت خود ناکام گذاشته است.

راستگو در پایان عنوان داشت: بدون تردید از این پس نیز همه توطئه‌های استکبار جهانی با هوشیاری، وحدت و مدیریت سیاسی مقام معظم رهبری و با بصیرت و تیزبینی مردم ناکام خواهد ماند.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر