جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان دیر خبر داد:
کد خبر: ۳۷۰۸۴
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از تشکیل هسته آموزش در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیر خبر داد .

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، زهرا دریانورد صبح چهارشنبه در نشست مسئولین واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر اظهار داشت: بخش زیادی از مشکلات سلامت به شیوه زندگی مربوط می‌شود و عمدتاً منشاء رفتاری دارند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود .

بهداشت و درمان مهربان

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های اصلاح سبک زندگی تغییر نگرش جامعه در این زمینه است، گفت: ضرورت و اهمیت آموزش همگانی در زمینه سلامت و اولویت‌های مربوط به آن غیر قابل انکار است از این رو شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در نظر دارد بابرنامه‌ریزی دقیق و منسجم هسته آموزشی سلامت را در مراکز خدمات جامع سلامت تشکیل و با برگزاری کلاس‌های تربیت مدرس تقویت کند .

وی با تاکید بر تاثیر مثبت تشکیل هسته آموزش بر افزایش سواد سلامت مردم گفت: افزایش سواد سلامت مردم می‌تواند ، کیفیت مراقبت‌ها و سطح تبعیت افراد از دستورات تیم سلامت را افزایش دهد .

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر افزود: افزایش سواد سلامت همچنین با بهبود رفتار افراد برای جست‌وجوی خدمت باعث کاهش بار مراجعات و موجب منطقی‌تر شدن استفاده از منابع و خدمات در نظام سلامت می‌شود .

دریانورد افزود : برخورداری از سواد بهداشتی ضرورتی است که می تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها که منجر به افت کیفیت زندگی می‌شود موثر واقع شود.

وی یادآور شد : بیش از ۵۰ درصد عوامل بروز و شیوع بیماریها در جامعه بستگی به سطح آگاهی و شیوه زندگی مردم دارد .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر