دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۰۸۵
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: در چهار سال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال به راه های شهرستان اختصاص داده شد که با این اعتبارات نقاط حادثه خیز زیادی رفع و تصادفات جاده ای نیز کاهش یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا مهرجو صبح چهارشنبه در جمع مردم شهر خورموج ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر الگوهای خدمت رسانی و اخلاق مداری هستند.

وی افزود: این هفته فرصت خوبی است که خدمات و اقدامات صورت گرفته نظام و دولت به مردم انعکاس داده شود تا مردم در جریان کارها قرار بگیرند و اگر کاستی و ضعفی وجود دارد با همکاری مردم بر طرف شود.

مهرجو با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۳۸ پروژه با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال افتتاح و اجرا می شود، یادآور شد: این پروژه ها در بخش های راه، بهداشت، گاز، کشاورزی و عمران شهری و روستایی بوده است.

وی گفت: در ورودی و خروجی شهر خورموج که یکی از نقاط حادثه خیز بوده همواره شاهد تصادفات زیادی بودیم که با تلاش های فراوان و تزریق اعتبارات لازم هر دو محور چهار خطه شد که در این هفته محور خروجی افتتاح شد و محور ورودی نیز از عربی - پلیس راه با سرعت خوبی در حال کار است که زودی افتتاح می شود.

مهرجو ادامه داد: تلاش داریم تا از محل اعتبارات ملی مبلغی برای رفیوژ و روشنایی این محورها اختصاص داده شود.

وی خاطر نشان کرد: در چهار سال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال به راه های شهرستان اختصاص داده شد که نقاط حادثه خیز زیادی رفع و تصادفات جاده ای نیز کاهش یافت.

مهرجو اضافه کرد: با تزریق این اعتبارات بخشی از این محورها افتتاح و بخشی دیگر شروع شد که مهمترین آنها محور خورموج- لاور بوده که در سال جاری ۴۰ میلیارد ریال به این پروژه تزریق شد.

وی از ارتقاء تجهیزات بیمارستان زینبیه خورموج خبر داد وگفت: در این مدت فضای فیزیکی بیمارستان توسعه و تجهیزات نیز ارتقاء پیدا کرد هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است ولی نسبت به گذشته بهبود یافته است.

فرماندار دشتی بیان کرد: یکی از چالش های پیش رو شهرستان آب است که نقش مهمی در اشتغال شهرستان دارد و در همین راستا پروژه های خوبی در این مدت آغاز شده که سد باغان و دشت پلنگ و قیز قلعه از جمله این طرحها است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری سد کاردنه نیز آغاز می شود، گفت: مردم باید در مصرف مدیریت کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

مهرجو اظهار داشت: به موازات این پروژه ها از طرح های آبخیزداری در شهرستان نیز غافل نشدیم و در این مدت سازه های زیادی نیز اجرا و افتتاح شد که آخرین آن طرح آبخیزداری چاهگاه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال بود.

وی از افزایش سرانه ورزشی و آموزشی شهرستان خبر داد و ادامه داد: شهرستان دارای ۱۵۰ کلاس فرسوده و ۵۰ کلاس کمبود داشت که در این مدت بخش زیادی نوسازی و احداث شد و تا پایان سال نیز ۵۷ کلاس درس جدید احداث می شود که در این هفته عملیات اجرایی ۲۴ کلاس درس در شهر خورموج آغاز شد.

فرماندار دشتی گفت: در این مدت به کارهای فرهنگی نیز توجه داشتیم و در همین راستا سالانه بین ۱۵ تا ۲۵ درصد اعتبارات شهرستان به بخش فرهنگی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه با تزریق اعتبارات لازم شاهد تغییرات محسوسی در مبلمان شهرها هستیم، افزود: در چند سال اخیر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مختلف به عمران شهرها اختصاص یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر