پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر گفت: در شهرهای شهرستان دشتی کمترین بحران آب را داریم.به گزارش فکرشهر، کیقباد یاکیده در جلسه مدیریت بحران آب در شهرستان دشتی اظهار داشت: در شهرهای شهرستان دشتی کمترین بحران آب را داریم، کاکی می‌تواند تولید کننده آب برای دیگر نقاط استان باشد و خورموج می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات خود را حل و برطرف کند.وی ادامه داد:  در سال 82 از شرایط خیلی بد بی‌آبی رنج می‌بردیم که خط کوثر وارد استان بوشهر شد و طول استان را طی کرد و نقطه قوتی بود همه راضی و خوشحال خیلی اما بدون فکر آینده شروع به مصرف کردن کردیم.
کد خبر: ۳۷۵۸
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۵

فکرشهر: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر گفت: در شهرهای شهرستان دشتی کمترین بحران آب را داریم.

به گزارش فکرشهر، کیقباد یاکیده در جلسه مدیریت بحران آب در شهرستان دشتی اظهار داشت: در شهرهای شهرستان دشتی کمترین بحران آب را داریم، کاکی می‌تواند تولید کننده آب برای دیگر نقاط استان باشد و خورموج می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات خود را حل و برطرف کند.

وی ادامه داد:  در سال 82 از شرایط خیلی بد بی‌آبی رنج می‌بردیم که خط کوثر وارد استان بوشهر شد و طول استان را طی کرد و نقطه قوتی بود همه راضی و خوشحال خیلی اما بدون فکر آینده شروع به مصرف کردن کردیم.

یاکیده تاکید کرد: باید زودتر از این روزها به فکر می‌افتادیم استانی که خودش آب ندارد قطعا دوباره دچار مشکل می‌شود و در حال حاضر در شرایط خیلی خوبی قرار نداریم.

وی خاطرنشان کرد: این خط دارای مطالعاتی بود قرار بود 40 انشعاب داشته باشد اما در حال حاضر 200 انشعاب در استان بوشهر دارد و طراحی برای افق یکساله بود که آن‌هم سپری کرده‌ایم و چند سال است که از پایان طرح گذشته و اکنون جوابگو نیست.

یاکیده افزود:  چنانچه به صورت علمی به مسئله آب نگاه کنیم مشکل بحران آب نیست و قرار است در روز به میزان270 لیتر آب به مردم دهیم و سرجمع استانی شهر و روستا روزانه 300 لیتر آب به مردم عرضه می‌کنیم.

وی اذعان کرد:  در شهرهای شهرستان دشتی از 45 تا 56 درصد شبکه فرسوده وجود دارد و قطعا هدررفت آنها بالاست و هر کیلومتر از شبکه 100 میلیون تومان برای اصلاح آن هزینه در بر خواهد داشت که بخشی از این اعتبارات از درآمدهای فاضلاب تامین می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر یادآور شد: در سال جاری مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار به بخش آبفای شهری شهرستان دشتی اختصاص یافته است.

وی افزود: مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان آن برای مخزن آب خورموج، 250 میلیون تومان برای تکمیل مخزن آب کاکی و مبلغ 350 میلیون تومان برای پروژه نوسازی شبکه آب شهرهای خورموج، بادوله، کاکی و شنبه است.

یاکیده بیان داشت: در شهرستان دشتی230  کیلومتر شبکه آبفای شهری وجود دارد که 100 کیلومتر آن دارای مشکل است و چنانچه  25 درصد آب هدر داشته باشیم بیش از 150 لیتر آب در اختیار مردم قرار می‌دهیم و مردم راضی نیستند.

وی گفت: بحران آب در تمام کشور وجود دارد هرچند تاکنون توزیع آب مدیریت شده و رسانه ملی، ائمه جمعه در این زمینه نقش خوبی را ایفا کرده‌اند.

یاکیده خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم برای نوسازی شبکه‌های آبفای شهری در شهرستان‌های استان از اعتبارات ملی استفاده کنیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر