شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۵۹۹
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود داشتن پتانسیل‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون، دولت به غیر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دیگر بخش‌ها هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری بزرگ و اساسی نکرده است که این وضعیت باعث شده استان بوشهر در محرومیت و عقب‌ماندگی قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از فارس، سید کمال‌الدین شهریاری پیش از ظهر امروز در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنایع معدنی شهرستان‌های دشتی و تنگستان در بوشهر اظهار داشت:  بالا بودن رقن 18 درصد و 15 درصدری بیکاری در دو شهرستان تنگستان و دشتی در استان بوشهر نگران‌کننده است.

 وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که با وجود داشتن بیش از 900 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس و پتانسیل‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون از جمله ذخائر و معادن مختلف، دولت به غیر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، در دیگر بخش‌ها هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری بزرگ و اساسی نکرده است که این وضعیت باعث شده استان بوشهر در محرومیت و عقب‌ماندگی قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیگر مشکلات موجود در استان بوشهر رشد نامتوازن صنعت در استان بوشهر است که پیامدها و آسیب‌های اجتماعی فراوانی را در سطح استان بوشهر ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این شرایط سبب شده که با وجود این که استان بوشهر بهره‌مند از ثروت باشد اما این ثروت به دست مردم استان بوشهر نرسد و گرفتاری‌هایی برای مردم استان بوشهر ایجاد شود.

شهریاری با اعلام این که با نگاه به توسعه متوازن استان بوشهر، به دنبال استفاده از این ظرفیت برای رشد و توسعه متوازن استان بوشهر هستیم ، گفت: یکی از این ظرفیت‌های منحصر به فرد، معادن است که قریب به 35 درصد معادن استان بوشهر در شهرستان‌های دشتی و تنگستان قرار دارد .

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وجود معادن غنی از مواد معدنی در شهرستان‌های دشتی و تنگستان در کنار بنادر مناسب، می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال پایدار، صادرات و ارزآوری برای استان و کشور را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: در صورت ایجاد دو پایانه صادرات مواد معدنی در شهرستان‌های دشتی و تنگستان می توان چشم‌اندازهای خوبی برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد توسعه در این دو شهرستان داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر