يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۷۱۱
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۹

فکرشهر: نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تناسبی بین بازار و میزان تولید محصولات کشاورزی وجود ندارد، اظهار داشت: پیگیر پرداخت خسارت گندم‌کاران هستیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید کمال‌الدین شهریاری در مورد مشکلات کشاورزان استان بوشهر گفت: در کشور ما برنامه‌ریزی مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی وجود ندارد و تناسبی بین تولید و مصرف را شاهد نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بازار مصرف مناسبی برای محصولات کشاورزی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در زمانی که این تناسب وجود نداشته باشد، قیمت محصولات کشاورزی تحت تاثیر قرار گرفته و گاها شاهدیم قیمت برخی محصولات به شدت افزایش و یا کاهس می‌یابد.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعاون روستایی باید نقش مناسبی در ایجاد این تناسب ایفا کند، اضافه کرد: در سازمان جهاد کشاورزی شاهد آشفتگی و بی‌برنامگی هستیم.

کشت گوجه‌فرنگی توسط پزشک و خلبان

وی بیان کرد: سال گذشته میزان کشت محصول گوجه فرنگی دو برابر شد و انبوه محصول تولیدی در بازار باعث شد تا قیمت گوجه فرنگی به ۲۰۰ تومان برسد که کفاف هزینه‌های تولید و برداشت را نمی‌داد.

در سال گذشته علاوه بر کشاورزان، افراد دیگری از جمله چندین پزشک، خلبان، وکیل، معلم و . . . نیز در عرصه کشت گوجه‌فرنگی وارد شدندشهریاری تصریح کرد: در سال گذشته علاوه بر کشاورزان، افراد دیگری از جمله چندین پزشک، خلبان، وکیل، معلم و . . . نیز در عرصه کشت گوجه‌فرنگی وارد شدند و علت آن سود مناسب سال قبل از ان برای گوجه کاران بود ولی این افزایش محصول در سال گذشته باعث ضرر و زیان کشاورزان شد.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امسال بر آموزش کشاورزان تاکید شد و میزان کشت برای کشاورزان تعیین شد تا مشکلات سال قبل تکرار نشود.

پیگیر خسارت گندم‌کاران هستیم

وی در مورد پرداخت خسارت گندم‌کاران نیز بیان کرد: صندوق ضمانت و خسارت به دلیل کمبود منابع مالی در استان بوشهر و دیگر نقاط نتوانسته است که خسارت‌ها را پرداخت کند و ما به دنبال این هستیم که سهم دولت به این صندوق واریز شود و این صندوق خسارت‌ها را پرداخت کند.

شهریاری اظهار داشت: این مشکل در همه کشور وجود دارد و تنها مربوط به کشاورزان استان بوشهر نیست و پیگیر پرداخت خسارت‌ها هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر