چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۸۲۸
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۴

فکرشهر: سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر گفت: در سه دهستان محروم بوالخیر در تنگستان، دهرود در دشتستان و کبگان در شهرستان دشتی، طرح‌های محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، عبدالکریم جمیری در نشست با رابطان نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر اظهار داشت: آستان قدس رضوی برنامه‌های فراوانی برای اجرای در استان‌ها دارد که عمده‌ارین آن شناسایی نقاط محروم و پیگیری برای رفع مشکلات و محرومیت‌زدایی از این مناطق است.

وی افزود: در کنار رفع مشکلات این مناطق، سعی ما بر این است که ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) از جمله ترویج فرهنگ حسینی و علوی را به عنوان اولویت‌های مهم آستان قدس در استان بوشهر پیگیری کنیم.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر یادآور شد: با برنامه‌ریزی های انجام شده و با استفاده از کمک‌های خیرین به دنبال شناسایی و اعزام افرادی هستیم که تاکنون موفق به زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم نشده‌اند که در این راستا مقدمات اعزام یک‌هزار و 100 نفر انجام شده که تعدادی از انها مشرف به زیارت شده و مابقی نیز در حال اجراست.

جمیری یادآور شد: در این برنامه تلاش داریم که در کنار اعزام و اسکان این افراد، برنامه‌های متنوع فرهنگی نیز تدارک دیده شود تا زمینه‌ساز بیشتر رواج فرهنگ اهل‌بیت(ع) در جامعه باشیم.

وی با اعلام این که سه دهستان محروم در استان بوشهر مشمول طرح محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی شده‌اند، گفت: دهستان‌های بوالخیر در تنگستان، دهرود در دشتستان و کبگان در شهرستان دشتی نقاط هدف این برنامه هستند که برنامه‌های مختلف آموزشی، درمانی، فرهنگی، عمرانی،کشاورزی و اقتصادی در قالب یک تفاهم‌نامه مشترک با قرارگاه سازندگی در آن اجرایی می‌شود.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر عنوان کرد: طرح خادم‌یاری رضوی و نذر و وقف نیز از دیگر برنامه دفاتر استانی آستان قدس رضوی است که به زودی در استان بوشهر اجرا می‌شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر