دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۳۷۹۴۷
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰

فکرشهر: مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: ۳ پایه سکوی مشعل فاز ۱۳ میدان گازی پارس جنوبی به وزن ۴۰۳ تن از شرکت صدرا برای نصب در موقعیت این فاز در خلیج فارس بارگیری شد.

به گزارش فکرشهر، پیام معتمد ظهر امرو در جمع خبرنگاران در عسلویه پیشرفت سکوها و حفاری چاه‌های گازی در فاز 13 پارس جنوبی را 81 درصد دانست و اظهار داشت: ساخت سکوهای دریایی فاز 13 پارس جنوبی از پیشرفت 81 درصدی برخوردار است و  2 سکوی «BوD» تا پایان امسال در میدان گازی پارس جنوبی نصب می شوند.

وی از بارگیری پایه سکوی مشعل فاز 13 میدان پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: 3 پایه سکوی مشعل فاز 13 میدان گازی پارس جنوبی از شرکت صدرا برای نصب در موقعیت این فاز در خلیج فارس بارگیری شد.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با بیان اینکه پایه سکوی مشعل موقعیت«D» فاز 13 میدان گازی پارس جنوبی  بزودی با توان متخصصان داخلی نصب می‌شود گفت:  این سازه به وزن 403 تن و ارتفاع بیش از 5 متر بر برج آرتمیس به سمت مقصد پارس جنوبی در ساحل عسلویه بارگیری شد و در سه روز آینده و در صورت مساعد بودن هوا عملیات نصب توسط شناورهای شرکت صدرا در موقعیت این فاز  انجام می‌شود.

معتمد نصب این پایه سکو را گامی موثر در پایان بخش دریایی فاز 13 پارس جنوبی عنوان کرد و گفت:  تولید گاز از موقعیت‌های«Bو D» در اولویت اجرای فاز 13 قرار دارد که نصب پایه سکوی مشعل موقعیت«B» سال گذشته انجام شد.

وی به طراحی چاه‌های گاز در فاز 13 پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: در بخش حفاری تعداد 38 حلقه چاه به منظور برداشت روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز در فاز 13 پارس جنوبی طراحی شده که افزون بر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی  با اشاره به اینکه چهار سکو  در فاز 13 پارس جنوبی نصب شده از اجرای خطوط لوله‌ زیر دریایی خبرداد و خاطر نشان کرد: خطوط زیر دریایی یکی از مراحل مهم اجرای فاز 13 پارس جنوبی است که 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش خطوط انتقال حدود 200 کیلومتر خطوط لوله 32 اینچ ایجاد شده است.

معتمد ، تولید روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز را از قابلیت فاز 13 پارس جنوبی دانست و افزود:تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون و 100 هزار تن گاز مایع و یک‌ میلیون تن گاز اتان از دیگر  تولیدات فاز 13 پارس جنوبی است.

وی با اشاره به پیشرفت فاز 13 پارس جنوبی خاطر نشان کرد: فاز 13  پارس جنوبی با  86 درصد پیشرفت در بخش خشکی و دریایی بر اساس برنامه‌زمان‌بندی با تلاش متخصصان داخلی در حال اجرا است و نخستین ردیف شیرین‌‌سازی پالایشگاه آن آبان‌ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر