دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۰۴۶
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتی گفت: عرضه سیلندر گاز خانگی در بافت قدیم شهر خورموج خطری جدی برای مردم است.

به گزارش فکرشهر از فارس، غلامرضا مهرجو در جلسه شورای سلامت شهرستان دشتی اظهار داشت: طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، تأسیس اماکنی که به نحوی موجب ایجاد مزاحمت برای ساکنین شهرها شود و منطقه را با خطری مواجه کند، ممنوع است و شهرداری‌ها مکلف‌اند از ایجاد و تأسیس این چنین مراکزی جلوگیری و نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام کنند.

وی با بیان این در بحث مسائل بهداشتی شهرستان دشتی، سیزده مشکل احصا شده، افزود: نصب سیلندر گاز مایع‌ بر روی خودروها کاری غیرمجاز و خطرناک است که علاوه بر غیرقانونی بودن آن، سلامت و امنیت شهروندان را به خطر انداخته است.

فرماندار شهرستان دشتی تصریح کرد: با توجه به این‌که یکی از مراکز فروش سیلندر گاز خانگی در بافت قدیم شهر خورموج قرار دارد، هر لحظه امکان منفجرشدن آن می‌رود که در این صورت اعزام آتش‌نشانی جهت اطفاء حریق به آن منطقه با توجه به بافت کوچه‌ها تقریبا غیرممکن است.

وی با اعلام این که تامین سلامت و امنیت مردم وظیفه حاکمیتی دولت در سطح شهرستان است، عنوان کرد: در این راستا، از سه سال گذشته تاکنون بارها تذکر داده‌شده که گاز ای پی جی از این نقطه شهری جابجا شود اما تاکنون لاینحل باقی‌مانده است و از شهردار انتظار داریم بدون در نظر گرفتن ملاحظات خاص، این مشکل برطرف تا مردم با آرامش و رضایت خاطر بیشتر زندگی کنند.

مهرجو با بیان این‌که ما باید به‌ سوی حل مطالبات و مشکلات مردم گام برداریم، افزود: کالاهای تاریخ گذشته ته لنجی به‌وفور در خورموج یافت می‌شود که باید با عرضه‌کنندگان برخورد قانونی شود.

وی با بیان این‌که همه اعضای شورای سلامت شهرستان دشتی برای رفع مشکلات سلامت مردم گام بر‌می‌دارند اضافه کرد: جلوگیری از عرصه مرغ زنده و نظارت بر بهداشت موکب‌ها را پیگیری می‌کنیم.

فرماندار دشتی تأکید کرد: مردم از مصرف ظروف پلاستیکی جهت استفاده از غذای گرم و چاهی خوداری کنند زیرا ظروف پلاستیکی خطرات بالقوه‌ای برای سلامت دارد و تصمیماتی که در شورا سلامت اتخاذ می‌شود برای ارتقای سلامت مردم است.

وی مناسب‌سازی ادارات، بوستان‌ها و معابر شهری را مورد تأکید قرار داد و افزود: یکی از مطالبات به‌حق جامعه معلولین در شهرستان دشتی مناسب‌سازی معابر و بهره‌مندی از امکانات و خدمات شهری است که انتظار داریم تمام امکانات زندگی آسان برای افراد معلول در نظر گرفته شود و موانع ساختاری در محیط شهری و ساختمان‌های ادارات و نهادها را که از تردد راحت معلولین جلوگیری می‌کنند، بهینه‌سازی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر