جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آئینی با حضور مسئولان شهرستان دشتی، طرح پرورش بلدرچین در شهر زلزله‌زده شنبه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.به گزارش فکرشهر، فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در این آئین اظهار داشت: طرح پرورش بلدرچین از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که امروز در این شهر مورد بهره برداری قرار گرفت.سرهنگ پاسدار مراد کاظمی با اشاره به اینکه این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری وبا توجه به شعار سال صورت گرفته خواستار مشارکت بیشتر بسیجیان در طرحهای  اقتصاد مقاومتی سپاه شدند.
کد خبر: ۳۸۲۶
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: در آئینی با حضور مسئولان شهرستان دشتی، طرح پرورش بلدرچین در شهر زلزله‌زده شنبه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر، فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در این آئین اظهار داشت: طرح پرورش بلدرچین از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که امروز در این شهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

سرهنگ پاسدار مراد کاظمی با اشاره به اینکه این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری وبا توجه به شعار سال صورت گرفته خواستار مشارکت بیشتر بسیجیان در طرحهای  اقتصاد مقاومتی سپاه شدند.

علیرضا ذوالفقار از بسیجیان مجری این طرح نیز در این آئین اظهار داشت: در کشور ایران پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار از صنایع نوپایی است که در امتداد پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار فعالیت می کند.

وی هدف از اجرای این طرح را پرورش بلدرچین گوشتی عنوان و افزود: در آینده پرورش بلدرچین تخمگذار نیز در دستور کار داریم که امیدواریم با همکاری مسئولان این امر محقق گردد.

ذولفقار تصریح کرد: این طرح از 45روز پیش شروع شده که اولین دوره آن با حضور فرماندهی محترم سپاه ناحیه دشتی، سرپرست بخشداری شنبه,شهرداری وهمکاران بسیجی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تولید10هزار عدد بلدرچین گوشتی در هر دوره

وی بیان کرد: این واحد تولیدی ظرفیت تولید10هزار عدد بلدرچین گوشتی در هر دوره45 روزه را دارد که مرحله اولیه دو هزارو500 تخم با هزینه‌ای معادل330میلیون ریال است.

علیرضا ذولفقار با توجه به اینکه گوشت و تخم بلدرچین یک محصول جدید است و نتوانسته است به خوبی جای خود را در بین مردم بازکند ادامه داد: یکی از دلایل موفقیت بازاریابی بلدرچین گوشتی و تخم گذار مزایای این محصول نسبت به گوشت مرغ و تخم مرغ است که خاصیت بسیاربالایی دارد ویک محصول با خواص دارویی درمانی است.

وی اضافه کرد: تخم  وگوشت بلدرچین از لحاظ ارزش غذایی به راحتی قادر به رقابت با گوشت وتخم مرغ است.

ذوالفقار یادآور شد: محصولات تولیدی ابتدا نیاز شهر وشهرستان و استان را تأمین می کنیم بعد از این مرحله محصولات را به استان های دیگر کشور صادر می کنیم.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر