شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۳۹۲
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۱

فکرشهر: مدیر کل بهزیستی استان بوشهر گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم برای بیست و یکمین سال و همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، علی پولادی ریشهری با بیان اینکه طرح غربالگری تنبلی چشم از امروز در سراسر استان آغاز شده و تا 30 آذر ادامه می‌یابد تصریح کرد: این طرح برای تمام کودکان 3 تا 6 اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: 203 مربی برای این کار آموزش دیده‌اند که 62 هزارو 374 کودک را در استان بوشهر معاینه و سنجش می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد: سن 3 تا 5 سال بهترین زمان تشخیص بیماری و 5 سالگی زمان طلایی برای درمان بیماری آمبلیوپ یا تنبلی چشم است که در صورت تاخیر در تشخیص ممکن است علاوه بر مشکلات روحی و روانی به نابینایی کودک منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از بین بیش از 59 هزار کودک 3 تا 6 ساله در استان بیش از 56 درصد تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که از این تعداد 321 کودک  مبتلا به تنبلی چشم و هزار و 107 کودک مبتلا به سایر اختلالات بینایی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

ریشهری افزود: در 21 سال اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم بیش از 432 هزار کودک در استان بوشهر معاینه شدند که نتیجه آن شناسایی و درمان افزون بر 12 هزار کودک بیمار بوده است که از این تعداد بیش از  4 هزار کودک  مبتلا به آمبلیوپ بوده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر