شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۴۰۸
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰

فکرشهر: کتاب «نامه گناوه» که به کوشش غلامحسین دریانورد تالیف شده است، در آئینی با حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی گناوه رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری پژوهشگر و محقق گناوه‌ای روز دوشنبه در این مراسم گفت: کتاب به عنوان رسانه‌ای مهم در توزیع عادلانه علم و اطلاعات می تواند نقش بسیار مهمتری را در جامعه ما ایفا کند که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.

وی افزود: هرچند چاپ و نشر کتاب با هزینه‌های بسیاری روبرو است و فروش آن نیز می‌تواند یک چالش بزرگ برای نویسندگان باشد ولی طی سال‌های اخیر بر تعداد کتاب‌های منتشر شده در شمال استان به‌ویژه بندر گناوه افزوده شده است.

این پژوهشگر با اشاره به وجود نویسندگان بسیار خوبی که برای چاپ آثارشان دچار مشکل هستند خواستار توجه سازمان‌های فرهنگی، ادارات و شهرداری‌ها برای کمک به توسعه نشر در استان بخصوص شمال استان شد.

مظفری با اشاره به برگزاری نشست‌های فرهنگی و هنری در سطح استان تاکید کرد: تلاش ما این است این نشست‌های فرهنگی با رویکردی کاربردی در توسعه فرهنگی استان موثر باشد.

 کتاب هفتم نامه گناوه در حال آماده شدن است

غلامحسین دریانورد مدیر نشر دریانورد که کتاب نامه گناوه به کوشش وی منتشر شده گفت: ششمین کتاب نامه گناوه در ۲۴۸ صفحه و توسط نشر دریانورد منتشر شده و در این کتاب ۲۷ مطلب در قالب مقاله، گفتگو، شعر، خاطره و افسانه آمده است.

وی افزود: کتاب ششم نامه گناوه در سه بخش تاریخ و فرهنگ مردم گناوه، ادبیات و تاریخ شفاهی آماده شده است.

دریانورد با اشاره به اینکه اولین کتاب نامه گناوه در سال ۱۳۸۲ منتشر شده افزود: بعد از یک توقف چند ساله از سال ۱۳۹۱ انتشار کتاب های بعدی آغاز شده که امسال  کتاب ششم آن منتشر شده است.

این نویسنده با اعلام اینکه کتاب هفتم نامه گناوه در حال آماده شدن است گفت: کتاب نامه گناوه قابلیت چاپ تا شماره ۱۰۰ رادارد.

چاپ آثار نویسندگان شمال استان بوشهر

امیر حسین حیات داوودی از نویسندگان گناوه‌ای و از فعالان و دوستداران عرصه کتاب نیز با اشاره به تاریخ شفاهی شمال استان افزود: تا چند سال پیش کتاب هایی که در شمال استان چاپ شده بود بسیار کم بود ولی به حمد الله امروز شاهد چاپ آثار نویسندگان شمال استان بوشهر هستیم.

وی چاپ مجموعه کتاب های نامه گناوه را فرصت مناسبی برای نویسندگان شمال استان برای عرضه مطالب تاریخی و فرهنگی دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر