شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهرگفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی و کسری حجم مخازن، بهره برداری از منابع آب زیرزمینی محدوده مطالعاتی دشت پلنگ توسط وزارت نیرو ممنوع شد.به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت اب منطقه ای استان بوشهر به نقل از حسین باشی زادگان افزود: با وجود هشدارهای فراوان مبنی بر برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی در این استان و وقوع خشکسالی های چند سال گذشته، وزارت نیرو توسعه بهره برداری از منابع آب زیرزمینی محدوده مطالعاتی دشت پلنگ دراستان های بوشهر و فارس را به مدت سه سال ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۳۸۴۳
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۷

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهرگفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی و کسری حجم مخازن، بهره برداری از منابع آب زیرزمینی محدوده مطالعاتی دشت پلنگ توسط وزارت نیرو ممنوع شد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت اب منطقه ای استان بوشهر به نقل از حسین باشی زادگان افزود: با وجود هشدارهای فراوان مبنی بر برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی در این استان و وقوع خشکسالی های چند سال گذشته، وزارت نیرو توسعه بهره برداری از منابع آب زیرزمینی محدوده مطالعاتی دشت پلنگ دراستان های بوشهر و فارس را به مدت سه سال ممنوع اعلام کرد.

وی یادآورشد: به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب زیرزمینی در محدوده یادشده و بموجب ماده 4 قانون توزیع عادلانه آب، حفر چاه عمیق و نیمه عمیق و احداث قنات و یا هرگونه افزایش بهره برداری از منابع آب این منطقه، ممنوع است. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهراضافه کرد: موارد مندرج در آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین و ماده 57 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 84 و در حد سقف تخصیص آب ابلاغ شده از این دستورالعمل مستثنی خواهد بود.

باشی زادگان ادامه داد: پیش از این نیز توسعه بهره برداری از منابع آب زیرزمینی دشت های جم، ریز و بوشکان در استان بوشهر نیز از سوی وزارت نیرو ممنوعه اعلام شده بود که با احتساب ممنوعه بودن محدوده مطالعاتی دشت پلنگ، این تعداد به چهار دشت رسید.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر