پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: امسال دو میلیارد ریال اعتبار به دیوار کشی ومحوطه سازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان اختصاص یافته است.به گزارش فکرشهر و  به نقل از ایرنا، غلامرضا ترک زاده روز چهارشنبه درنشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: مهارت آموزی مبتی بر نیازهای محلی و منطقه ای ضروری است و باید با نیازسنجی درمناطق مختلف شهری و روستایی همراه شود تا فرآیند آموزش به صورت کاربردی زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.
کد خبر: ۳۸۷۸
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۴

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: امسال دو میلیارد ریال اعتبار به دیوار کشی ومحوطه سازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان اختصاص یافته است.
به گزارش فکرشهر و  به نقل از ایرنا، غلامرضا ترک زاده روز چهارشنبه درنشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: مهارت آموزی مبتی بر نیازهای محلی و منطقه ای ضروری است و باید با نیازسنجی درمناطق مختلف شهری و روستایی همراه شود تا فرآیند آموزش به صورت کاربردی زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.

وی با بیان این که 75 درصد از جمعیت شهرستان تنگستان روستایی است اضافه کرد: آموزش جوانان جویای کار در روستاها باید دراولویت برنامه های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان قرار گیرد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: دراین ارتباط باید ازقابلیت های دهیاری ها و شورهای اسلامی برای نیازسنجی مشاغل روستایی و شناسایی و آموزش جوانان مستعد و جویای کار روستاها بهره گرفت.

ترک زاده بیان کرد: لنج سازی و آبزی پروری به عنوان دو حرفه اشتغال زا و پردرآمد در بخش دلوار تنگستان است اما این حرفه ها با شیوه های سنتی مدیریت می شود که نیاز است فنی و حرفه ای استان دراسرع وقت برای آموزش نیروهای انسانی متخصص مبتی بر علم روز دنیا تلاش کند.

وی از تکمیل فاز اول پروژه احداث ساختمان اداری و آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خبر داد و گفت: در کمیته برنامه ریزی سال جاری شهرستان دو میلیارد ریال برای دیوار کشی و محوطه سازی مرکز آموزش فنی و حرفه

ای شهرستان اختصاص یافته و تلاش می کنیم اعتبار دیگری نیز از سایر منابع مالی در اختیار این مرکز قرار گیرد.

فرماندار تنگستان تاکید کرد: باید با پیگیری و بجد، اعتبارات لازم برای اجرای فاز دوم مرکز آموزش فنی و حرفه ای تنگستان تخصیص و این مرکز در اسرع وقت تکمیل شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر دراین نشست تکمیل فاز دوم مرکز آموزش فنی و حرفه ای تنگستان را از اولویت های این اداره کل برشمرد و گفت: تلاش می کنیم از محل اعتبارات نفت، فاز دوم مرکز آموزش فنی و حرفه ای تنگستان از جمله خوابگاه و رستوران را اجرایی کنیم تا این مرکز بتواند به صورت شبانه روزی فعالیت کند.

حسین خمسه افزود: مرکز تنگستان از پیشرفته ترین و مجهزترین مراکز آموزشی فنی و حرفه ای دراستان بوشهر است که اکنون در برخی از رشته ها از سراسر استان برای آموزش به این مرکز مراجعه می کنند.

وی آموزش جوانان روستایی را از برنامه های محوری آن اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: بزودی نیاز سنجی آموزش جوانان روستایی تنگستان اجرایی و برنامه آموزشی را برای ارائه به فرمانداری تهیه می کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر اظهارکرد: تلاش می کنیم کارگاه آموزشی لنج سازی و پرورش میگو با توجه به نیاز تنگستان در این شهرستان دایر شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر