يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۷۸۲
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: بیش از یک‌تن مواد غذایی غیرقابل‌ مصرف در تنگستان کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عادل مقدس در نشست با کارشناسان حوزه بهداشتی و سلامت مواد غذایی اظهار داشت: کارشناسان و بازرسان مرکز بهداشت همواره باید بر مواد غذایی در نقاط و مکان‌های مختلف، نظارت و کالاهای فاسد و غیر بهداشتی را جمع‌‌آوری و با متخلفان برخورد کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان با قدردانی از تلاش کارشناسان از معدوم شدن یک‌تن مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در تنگستان خبرداد و گفت: از در 7 ماه امسال بیش از یک‌هزار 200 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته و غیرقابل‌مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط این شهرستان کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

مقدس افزود: این مواد غیرقابل‌مصرف کشف‌شده شامل مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، فله‌ای، انواع شیرینی، کنسرو، نوشابه و همچنین مواد آرایشی و بهداشتی بودند که غیرقابل‌مصرف تشخیص داده‌ شده و پس از طی مراحل قانونی امحاء شدند.

وی با اشاره به لزوم رعایت موارد بهداشتی در عرضه مواد غذایی تأکید کرد: در این طرح به کلیه متصدیان مراکز تولید، عرضه و فروش مواد غذایی تذکر داده شد تمامی شرایط بهداشتی ازجمله بهداشت ساختمان، بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و بهداشت ابزار و لوازم کار را به‌طور جد و در حد کامل و مطلوب رعایت کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان تاکید کرد:  بازرسان بهداشت محیط با توجه به در اختیار داشتن اختیارات قانونی در خصوص مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نسبت به تعطیل و پلمپ مراکز متخلف و ارجاع پرونده به مراجع قضایی اقدام می‌‌کنند.

 مقدس خاطرنشان کرد: همشهریان تنگستانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص مواد غذایی و سایر موارد مربوط می‌توانند با واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان با شماره 35223900 تماس حاصل کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر