جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا ، سید اسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران افزود: براساس این آمار نسبت دانشجو به جمعیت در کشوردرسال گذشته 5.7 درصد بوده در حالی که این نسبت در استان بوشهر 6.7 درصد است.وی اضافه کرد: 31 سال پیش با پذیرش تعدادی دانشجو در رشته مامایی، برای نخستین بار آموزش عالی دراستان بوشهر بنیان گذاشته شد وهم اکنون بیش از 78 هزار دانشجو در دانشگاه های این استان تحصیل می کنند.موسوی یادآورشد: هم اکنون 56 مرکز آموزش عالی شامل دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، فرهنگیان و برخی موسسه های غیرانتفاعی آموزش عالی در استان بوشهر فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۸۹۱
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۸

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا ، سید اسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران افزود: براساس این آمار نسبت دانشجو به جمعیت در کشوردرسال گذشته 5.7 درصد بوده در حالی که این نسبت در استان بوشهر 6.7 درصد است.

وی اضافه کرد: 31 سال پیش با پذیرش تعدادی دانشجو در رشته مامایی، برای نخستین بار آموزش عالی دراستان بوشهر بنیان گذاشته شد وهم اکنون بیش از 78 هزار دانشجو در دانشگاه های این استان تحصیل می کنند.

موسوی یادآورشد: هم اکنون 56 مرکز آموزش عالی شامل دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، فرهنگیان و برخی موسسه های غیرانتفاعی آموزش عالی در استان بوشهر فعالیت دارند.

موسوی با بیان این که همه شهرستان های استان بوشهر مرکز آموزش عالی دارند، افزود: شهرستان بوشهر با بیش از 37هزار دانشجو بیشترین و شهرستان دیر با حدود دو هزار دانشجو کمترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: استقرار این مراکز فرصت ارزشمندی برای ادامه تحصیل در مناطق مختلف استان بوشهر محسوب می شود و 54 درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های استان مرد و مابقی خانم هستند.

موسوی گفت: همچنین 1.6 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه های استان بوشهر تحصیل می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر