دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۰۴۱
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به والدین یکی از برنامه‌های مهم تیم سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان است 

به گزارش فکرشهر، مهندس ماریا خویش دوست افزود: با توجه به برنامه‌های عدالت در سلامت و همچنین خدمت‌رسانی و آگاه‌سازی عموم مردم ، تیم سلامت روان با توجه به اهداف نظام سلامت برنامه‌های آموزشی مختلفی را از ابتدای سال جاری در مناطقی که به کارشناس سلامت روان دسترسی کمتری دارند اجرا کرده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارایه خدمات رایگان سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت، به‌عنوان یکی از اهداف این طرح، تیم سلامت روان این شهرستان در مرکز خدمات جامع سلامت وحدتیه مستقر شد.

مهندس خویش دوست افزود: طبق هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در شهرستان دشتستان، تیم سلامت روان به 5 درصد از والدینی که کودکان 12-2 دارند آموزش‌های فرزند پروری را ارایه می‌دهد و امیدواریم برنامه‌های این واحد را به‌صورت مستمر در مناطق مختلف شهرستان به مردم ارایه دهیم.

مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: در کلاس‌های آموزشی برگزارشده مباحثی در خصوص ارتباط عاطفی والدین و فرزندان و ارتباط متقابل آنان ارایه شد.

امید کازرونیان اضافه کرد: ارتباط عاطفی قوی باعث ارزشمندی و رشد فرد در خانواده می‌شود و حمایت عاطفی افراد در خانواده باعث افزایش تاب‌آوری و عملکرد بهتر در مواقع استرس‌زا و بحران می‌شود و تشویق بجا فرزندان باعث خودباوری و رشد و شکوفایی آنان می‌شود.

وی بابیان اهمیت قانون‌گذاری در منزل گفت: قانون‌گذاری باعث می‌شود فرزندان حدود و تکالیف خود را بدانند و با تقسیم‌بندی و مشارکت همه اعضای خانواده در کارها باعث همکاری و همدلی خانواده می‌شود.

گفتنی است، کارشناسان تیم سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در مدرسه دخترانه متوسطه وحدتیه مستقر و به دانش آموزان و والدین مشاوره به‌صورت اختصاصی دادند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر