جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۲۲۱
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: باید با نظارت و همراهی رسانه‌ها و همچنین پخش زنده جلسات شورا، شفاف‌سازی عملکرد شورا به عنوان مفهوم واقعی کلمه معنا و مصداق داشته باشد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی شورای شهر بوشهر، ابوذر دهدار اظهار داشت: حق دسترسی آزاد به اطلاعات، از بندهای منشور حقوق شهروندی است و در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیز این مهم نه تنها به عنوان یک حق برای شهروندان منظور شده بلکه بعنوان یک تکلیف بر عهده نهادهای عمومی مستقر است. فساد در نهاد و سازمانی رشد می کند که نظارت بر آن واقعی نباشد و به همین دلیل شفاف سازی از مهمترین ارکان سلامت یک جامعه و نهادها بشمار می رود.

وی اضافه کرد: از شاخصه‌های مورد تاکید مردم سالاری اسلامی، امکان دسترسی شهروندان به اطلاعات مربوط به اعمال و فعالیت‌های دستگاه‌های خدمت‌گذار به آنها خواهد بود، در واقع هر چه امکان دسترسی شهروندان به اطلاعات بیشتر فراهم باشد حقوق شهروندی از وضعیت بهتر و شایسته‌تری برخوردار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: اطلاع شهروندان از عملکرد نهادها و دستگاه‌ها، فراهم کردن اسباب نظارت ایشان و در نتیجه نتیجه مطلوبتر در خدمت رسانی را فراهم خواهد ساخت.

وی گفت: از این رو شوراهای شهر بوشهر به عنوان یک نهاد که اتفاقا به طور ملموسی با حقوق شهروندان مرتبط است، می بایست در این مهم پیش قدم و پیشرو باشند. به عنوان نماینده مردم شهر بوشهر در شورای شهر و عضوی از اعضای آن شورا،  قویا بر حضور اهالی رسانه، شهروندان و فعالین اجتماعی عزیز در جلسات شورا اصرار داشته و باور دارم جلسات شورا با حضور فعالین رسانه‌ای از وزانت و ارزشمندی بالاتری برخوردار است و امید دارم سایر اعضای شورا نیز در این خصوص نظر موافق داشته باشند تا با نظارت و همراهی رسانه‌ها و همچنین پخش زنده جلسات شورا، شفاف سازی عملکرد شورا به عنوان مفهوم واقعی کلمه معنا و مصداق داشته باشد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر