جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۵۱۳
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳

فکرشهر: رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان بوشهر گفت: امروزه فرهنگ موقعیت سیاسی نیز پیدا کرده است و نمی‌تواند از آن جدا باشد، درست است که فرهنگ جنبه سیاسی هم دارد اما مهندسی فرهنگی نمی‌تواند سیاسی باشد.

به گزارش فکرشهر از فارس، حسین اسکندری در نشست تخصصی دانشگاه در بستر محلی با حضور معاون پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان بوشهر در دانشگاه پیام نور بوشهر اظهار داشت: امیدواریم این نشست زمینه‌ای برای برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها  واقع شود.

وی افزود: با وجود تلاش‌های زیادی که دراین زمینه انجام شده مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها نظام‌مند نبوده است که امید داریم این روند بهبود یابد و گام به گام به سمت نظام‌نامه‌ای برویم که امکان رصد ارزشیابی برنامه‌های فرهنگی را داشته باشیم.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان بوشهر تصریح کرد: عصر ما عصر دم‌افزا نام گرفته است زیرا لحظه به لحظه در حال پیشرفت و تغییر است که این نشان می‌دهد که در  فرایند جهانی‌شدن ما دو نوع رویکرد جهان‌محلی یعنی در خدمت‌قراردادن علم به سمت بوم و زیست خود و جماعت‌گرا به معنای در محدوده نگرش‌های محلی خود باقی بگذاریم.

اسکندری افزود: امروز همه کشورها این دغدغه را دارند که چگونه ارزش‌ها و باورهای محلی خود را حفظ کنند و در عین حال از قافله علم و تکنولوژی و پیشرفت نیز عقب نمانند، بنابراین دربرنامه‌های فرهنگی این نکته مهم است که با توجه به سیر تحولات منطقه برداشت درستی از وضعیت فرهنگی هم داشته باشیم.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان بوشهر یادآور شد: امروزه فرهنگ موقعیت سیاسی نیز پیدا کرده است و نمی‌تواند از آن جدا باشد، درست است که فرهنگ جنبه سیاسی هم دارد اما مهندسی فرهنگی نمی‌تواند سیاسی باشد.

 نشست تخصصی دانشگاه در بستر محلی به منظور بررسی مسایل اجتماعی و فرهنگی دانشگاه‌های استان بوشهر امشب به میزبانی دانشگاه پیام نور استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر