دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۶۲۳
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: یاد مرحوم خلیل عمرانی شاعر انقلابی در پنجمین سالگرد درگذشت او در زادگاهش دیر گرامی داشته شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسيما، در این مراسم که در مدرسه شهید آیت الله سعیدی دیر برگزار شد غلامرضا زارعی از پژوهشگران این شهرستان، مرحوم عمرانی را فردی محبوب عنوان کرد که شاگردان بسیاری را تربیت کرد و گفت: شاعران برجسته و نام آوری در مناطق مختلف کشور از جمله استان‌های یزد و هرمزگان شاگرد این شاعر انقلابی بوده‌اند.

وی در جمع دانش آموزان افزود: مرحوم عمرانی به دنبال کسب شهرت نبود و با شعرای جوان با مهربانی و دلسوزی برخورد می‌کرد .

اکبر ابراهیمی مدیر آموزشگاه آیت الله سعیدی نیز گفت: وی شاعری شیرین‌سخن و انسانی نیک‌اندیش بود که عمر گرانمایه خویش را وقف اعتلای فرهنگ و ارزش های والای انقلاب اسلامی کرد.

قرائت مقاله و شعر خوانی دانش آموزان از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

مرحوم خلیل عمرانی که اهل روستای لُمبَدان دیر بود، یکی از غزل‌سرایان و مثنوی‌سرایان پس از انقلاب به شمار می رود. این شاعر در عمر 47 ساله خود چند کتاب از جمله مروارید فراموش شده، گزیده ادبیات معاصر، ساعت به وقت شرعی دریا و در مدار یک/ به رشته تحریر در آورد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، مسوول آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، رئیس انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان و رئیس سازمان مدارس غیردولتی از جمله فعالیت‌های این شاعر و معلم فقید بوده است.

خلیل عمرانی پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری در آذر سال 1391 به علت عارضه مغزی در تهران درگذشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر