جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم از راه‌اندازی کلینیک شیر مادر در مرکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.به گزارش فکرشهر، عبدالحسین ناصری در دهمین جلسه ستادی شبکه بهداشت و درمان دیلم اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این کلینیک، آموزش و مشاوره مادران باردار و شیرده و ترویج تغذیه کودک با شیر مادر است.وی گفت: شناسایی و مشاوره با مادرانی که در تغذیه کودک با شیرمادر مشکل دارند و یا کودک خود را با شیر مصنوعی تغذیه می‌کنند، از دیگر فعالیت‌های این کلینیک است.
کد خبر: ۳۹۶۴
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم از راه‌اندازی کلینیک شیر مادر در مرکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش فکرشهر، عبدالحسین ناصری در دهمین جلسه ستادی شبکه بهداشت و درمان دیلم اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این کلینیک، آموزش و مشاوره مادران باردار و شیرده و ترویج تغذیه کودک با شیر مادر است.

وی گفت: شناسایی و مشاوره با مادرانی که در تغذیه کودک با شیرمادر مشکل دارند و یا کودک خود را با شیر مصنوعی تغذیه می‌کنند، از دیگر فعالیت‌های این کلینیک است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم تاثیر مشاوره‌های مفید و عملی در کلینیک شیر مادر را بر روند تشویق مادران به تغذیه کودکان با شیر مادر بسیار مهم دانست. 

ناصری با اشاره به اینکه تایم طلایی هفت روز اول پس از زایمان برای تغذیه کودک با شیر مادر بسیار مهم است، افزود: می‌توان مادرانی را که برای انجام آزمایش هیپوتیروئیدی در سه تا پنج روز اول تولد کودک به مرکز مراجعه می‌کنند را در این کلینیک آموزش داد.

وی بیان داشت: پیگیری آموزش‌ها، تمرین مهارت‌ها، تاثیرگذاری و عمل کردن به آموزه‌ها توسط مادر بر روند تغذیه کودک با شیر مادر بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن هفته شیر مادر در مردادماه لازم است برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی مفید و موثری برای ترویج تغذیه با شیر مادر در شهرستان برگزار کنیم.

ناصری افزود: هفته ترویج تغذیه با شیر مادر فرصت بسیار خوبی برای آموزش مادران بارداری است که در ماه‌های پایانی دوره بارداری به سر می‌برند.

وی تشویق مادرانی که از شیر مادر برای تغذیه کودک استفاده کرده‌اند را اقدامی خوب و موثر دانست که می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در تغییر رفتار دیگر مادران شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم در ادامه سخنان خود یادآور شد: توانمند کردن پرسنل در بحث آموزش و مشاوره تغذیه با شیر مادر در مراکز بهداشتی درمانی نقش بسزایی در آموزش ترویج تغذیه با شیر مادر دارد.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا باورهای غلط شیردهی در جامعه را تغییر دهیم و این مهم جز با آموزش مهارت‌ها و انتقال تجارب مفید به مادران و اطرافیان مادر اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم در ادامه سخنان خود ابراز داشت: واحد بهداشت مدارس گزارشی از آموزش‌های اجرا شده در بحث بهداشت مدارس مراکز بهداشتی درمانی به صورت واحد به واحد تهیه کند.

ناصری از واحد بهداشت مدارس خواست تا مقایسه‌ای بین عملکرد بهداشت مدارس در زمانی که توسط بخش خصوصی اجرا می‌شد با زمانی که توسط بهداشت مدارس شبکه انجام می‌شود، انجام دهد.  

وی در ادامه از واحد بهداشت دهان و دندان خواست مقایسه آمار و شاخص‌های سه ماهه اول 93 با سه ماهه چهارم 92 را به صورت جمع‌بندی شده و با تجزیه تحلیل دقیق در جلسه بعدی ارائه کند.

ناصری از واحدهای ستادی خواست تا دوره‌های آموزشی ضمن خدمت درخواستی خود را تا 23 تیرماه به واحد ضمن خدمت شبکه تحویل دهند.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر