پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۷۶۳
سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان بوشهر گفت: براساس آخرین گزارش تهیه شده در کشور در ارتباط با تلاش استانها در زمینه بهبود محیط کسب و کار، جایگاه این استان با جهشی قابل توجه از رتبه 27 به 13 ارتقا یافت.

به گزارش فکرشهر، امان الله شجاعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این گزارش در تابستان امسال براساس مولفه های مختلفی تهیه شده است که هرکدام از آنها برحسب اهمیت ویژه ای که در یکی از عرصه های مختلف اجتماعی دارند، می تواند جایگاه استان را در آن مولفه، در مقایسه با میانگین کشوری، مشخص، تجزیه و تحلیل کند.

وی اضافه کرد: محیط کسب و کار به مجموعه عواملی که برعملکرد و یا اداره واحد‌های تولیدی یا بنگاه های اقتصادی تاثیر گذار ولی تا حدود زیادی خارج از تصمیم واراده مدیران این واحدها و بنگاه های اقتصادی است، گفته می شود. 

شجاعی ادامه داد: بهبود محیط کسب و کار راهبردی قابل توجه برای توسعه اقتصادی است و توفیق دراین امر، به بهره وری بیشتر می انجامد و بهره وری بیشتر در محیط کسب و کار ب ویژه در فرصت های کارآفرینی، منجر به خلق ثروت و درآمد بیشتر می شود.

وی یادآور شد: اگر گام های اقتصادی با هدف رشد و توسعه، با برنامه حساب شده و پایش و سنجش مداوم و مستمر باشد، حالتی از خود کنترلی در محیط کسب و کار رخ می دهد که نتیجه آن صعود، بهبود و ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر و منجر به توسعه متوازن می شود.

شجاعی افزود: از زمان تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار درسال 1390 توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون چهار گزارش تهیه شده که آخرین آن مربوط به تابستان امسال است. 

وی یادآورشد: جهش 14 پله ای استان بوشهر در بهبود محیط کسب وکار اگرچه قابل توجه است، ولی نباید ما را برای انجام رفتارهای اقتصادی بهتر و حرکت به سوی وضعی مطلوب تر، متوقف کند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان بوشهر بیان کرد: انتظار می رود با مشارکت اقتصادی بیشتر، اجرای دقیق قوانین و مقررات و حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع در همه دستگاههای اجرایی و بانک ها و روان سازی امور بویژه برای حل مشکلات و برطرف کردن موانع تولید جایگاهی بسیار بهتر از این برای استان بوشهر کسب شود.

شجاعی افزود: در یک نگاه کلی و بر اساس وضعیت استانی که در این گزارش آمده است، استان بوشهر نسبت به گزارش های قبلی جهش قابل توجه ای داشته است که با توجه به این مولفه ها و موضوع ها باید برنامه ای بلند مدت و بررسی های جدی و دقیقی برای اصلاح مداوم و مستمر محیط کسب و کار و بهبود آن در نظر گرفته شود.

شجاعی افزود: برای ارتقای بیشتر در این بخش باید همواره وضع موجود و مطلوب را بدرستی شناسایی و مسیر توسعه را با رفتارهای دانش بنیان و خردمندانه، شناخت، هموار و طی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر