دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۸۵۵
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: امام جمعه عسلویه با انتقاد از عدم حضور مسئولان در بین مردم گفت: مسئولان با مردم شهرستان عسلویه دیدارهای عمومی برگزار کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با اشاره به اهمیت نیکی کردن به پدر و مادر اظهار داشت: نیکی به والدین هم کفاره گناهان و هم باعث قبولی توبه انسان می شود.

وی اضافه کرد: به فرموده پیامبر(ص)، نیکی‌کننده به والدین جایش در بهشت است و کسی که عاق والدین شود جایش در جهنم است. احترام تکریم و تعظیم و احسان به والدین مسیر انسان را عوض می کند و نیز پیامبر فرمود هرگاه فرزند از روی محبت به پدر و مادر نگاه کند ثواب یک حج مقبول دارد. نیکی کننده به پدر و مادر فقط یک درجه از انبیاء پایین‌تر است و کسی که عاق والدین شود یک درجه با فرعونیان فاصله دارد.

امام جمعه عسلویه درخطبه دوم فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری را بیان داشت و افزود: به فرموده رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی با کمک و هدایت پروردگار و بیدار و هوشیاری امام راحل و مجاهدت ملت به عنوان یک نظام سیاسی اسلامی در جهان استقرار یافت. این لطف خدا تا زمانی که این ملت بیدار و مجاهد و اهل ایمان و بصیرت باشد پابرجا است.

وی بیان کرد: امروز اگر امام نیست خلف صالح او وجود دارد که سکاندار خوبی برای نظام بوده است. به فرموده رهبر انقلاب، این نظام تا رسیدن به اهداف عالیه خود فاصله دارد و نباید خطا و اشتباه ما به پای نظام و اسلام حساب کنند. دست یابی به اهداف عالیه نظام با در صحنه بودن و تکیه بر نیروی داخلی و داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی امکان‌پذیر است.

لزوم رفع مشکلات اقتصادی

هاشمی نژاد به سفر استاندار بوشهر به شهرستان عسلویه اشاره کرد و گفت: این سفر بیشتر اقتصادی بود، از چند واحد تولیدی و صنعتی بازدید شد و جلسه‌ای هم برای رفع موانع تولید داشتند و دستوراتی هم در این جلسه صادر کردند.

وی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات ۱۲ کارگاه تولیدی و رفع مشکل یکی از تولیدکنندگان جانباز و رفع مشکل مسکن فرزند تنها شهید شهر عسلویه و نیز تجلیل از شش نفر از کار آفرینان برتر شهرستان از جمله برنامه های سفر استاندار بوشهر بود.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: در بحث اشتغال هم مشکلات این بخش را به اطلاع ایشان رساندیم و البته مطالبه‌ای که قبلا طرح کرده بود باز هم اتفاق نیفتاد و آن ملاقات عمومی استاندار با مردم بود.

وی تاکید کرد: ملاقات با عامه مردم مد نظر است نه اینکه گزینشی باشد. من این درخواست را مطرح کردم و قول دادند در سفر بعدی این هم محقق شود و با مردم دیدار عمومی داشته باشند.

موفقیت سپاه در فرودگاه‌ها

امام جمعه عسلویه با گرامیداشت پنجم دی‌ماه سالروز استقرار سپاه در فرودگاه‌ها افزود: در پنجم دی سال ۶۳ به فرمان وتدبیر حضرت امام سپاه پاسداران در فرودگاه مستقر شد چون قبلا هواپیماربایی زیادی اتفاق افتاد ولی با این تدبیر امام سپاه در فرودگاه مستقر شد تا از جان مردم و بیت المال حفاظت کند.

وی ادامه داد: از بدو تاسیس سپاه فرودگاه بیش از ۱۲۰ مورد هواپیما ربایی خنثی شده است و این عزیزان در این راه بیش از ۶۰ شهید تقدیم انقلاب کردند. آرامش و آسایش و امنیت هوانوردی با همت این عزیزان فراهم شده است. البته حمایت پشتیبانی حضرت امام و رهبرانقلاب از عزیزان در توفیقات این عزیزان بسیار موثر بود. برخی نظر داشتند که این حفاظت هوایی از سپاه گرفته شود که رهبرانقلاب موافقت نکردند.

هاشمی‌نژاد هفتم دی سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی را گرامی داشت و افزود: امام ژرف‌اندیش و دوراندیش مثل بسیاری از نهادها نهضت سواد آموزی را تشکیل دادند این تدبیر امام کارساز بود و توفیقات خوبی داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر