دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر که برای بررسی اشتغال به شهرستان دشتستان سفر کرده بود به مسئولین این شهرستان گفت که به جای ایجاد واحدهای تولیدی جدید باید مشکل واحدهای موجود را حل کنند و اگر هم نمی توانند، بروند...
کد خبر: ۳۹۹۵۸
سه‌شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر که برای بررسی اشتغال به شهرستان دشتستان سفر کرده بود به مسئولین این شهرستان گفت که به جای ایجاد واحدهای تولیدی جدید باید مشکل واحدهای موجود را حل کنند و اگر هم نمی توانند، بروند.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند که در یک سفر یک روزه به دشتستان، علاوه بر بازدید از صنایع موجود در شهرک صنعتی نیمه تعطیل برازجان، در کارگروه رفع موانع تولیدی در شهرستان نیز شرکت کرد و البته نشستی نیز با کارافرینان دشتستانی داشت، در حین بازدید از صنایع این شهرستان به برخی مسئولین هشدار داد که «اگر نمی توانید کار را انجام دهید، بروید».

به گزارش خبرنگار ما، وی در نشست با کارآفرینان نیز به نوعی همین هشدار را تکرار کرد و خطاب به مسئولین حاضر و مدیران مربوطه گفت: با این کم کاری هایتان، مردم را از نظام ناامید می کنید و اگر نمی توانید، کار را به دیگری بسپارید.

گراوند، همچنین، افزود: ایجاد واحد جدید با این شرایط، موجب افزایش مشکلات  بخش تولید می‌شود؛ همه باید برای گره‌گشایی از مشکلات مردم تلاش کنند و من دست کسانی را که از پشت میزشان بلند شده و برای حل مشکلات مردم اقدام می‌کنند می‌بوسم.

استاندار بوشهر بازاریابی بهینه واستفاده از دانش روز را ضرورتی انکارناپذیر برای همه واحدهای تولیدی دانست و بیان کرد: با حضور در شهرستان‌های مختلف استان، پیگیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان بوشهر هستیم.

استاندار بوشهر خطاب به واحدهای تولیدی استان بوشهر نیز گفت: برای موفقیت در حوزه اشتغال و تولید باید در بازارهای منطقه‌ای و جهانی حضور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که نظام بانکی موانع را شناسایی کرده و با ارائه راهکارها مشکلات طرح‌ها و صنایع را حل کند.

گراوند خاطرنشان کرد: به بهانه قاچاق سوخت نباید واحدهای تولیدی را تعطیل کنیم چرا که این دلسوزی برای نظام و کشور نیست.

درخواست های فرماندار دشتستان

فرماندار دشتستان نیز این شهرستان را قطب کشاورزی استان خواند و ابراز امیدواری کرد که سهم دشتستان از تولید محصولات کشاورزی بیشتر شود.

ارسلان زارع افزود: دشتستان شش بخش و ۹ شهر و ۱۸۳ روستا دارد؛ همچنین، این شهرستان به خاطر برخورداری از نیروی انسانی توانمند متخصص و متعهد، از شهرستان‌های پویا در بخش اقتصادی و کارآفرینی بوده است.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با یک سیاست و برنامه‌ریزی راهبردی و تحقق سند چشم‌انداز توسعه اهتمام جدی به استفاده از قابلیت‌های مردمی و بخش خصوصی دارد.

وی کشاورزی را یکی از قابلیت‌های مهم این شهرستان دانست و افزود: شهرستان دشتستان علاوه بر بخش کشاورزی در بخش صنعتی هم ظرفیت بسیار خوبی دارد.

زارع خواستار حمایت دستگاه‌های اجرایی از فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری دشتستان شد و گفت: از مدیران استانی انتظار داریم با حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دشتستان زمینه را برای رونق تولید و اشتغال در این شهرستان فراهم کنند.

اگر انتظارات برآورده شده بود، اکنون بیکاری بالای ۱۶ درصد نبود

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز توسعه نیافتن صنایع تبدیلی کشاورزی را عاملی مهم در افزایش بیکاری در این شهرستان خواند و گفت: کارهای صورت گرفته در حوزه توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی انتظارات را برآورده نکرده است زیرا اگر انتظارات برآورده شده بود، اکنون بیکاری بالای ۱۶ درصد نبود و اگر این صنایع فعال بودند بیش از ۵۰ درصد افراد جویای کار مشغول به کار می‌شدند.

محمدباقر سعادت با اشاره به توانمندی‌های مختلف شهرستان دشتستان از کشاورزی تا گردشگری، بر استفاده از این توانمندی‌ها برای افزایش اشتغال تاکید کرد و از بانک‌ها نیز خواست با کارآفرینان بیشتر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین افتخار دشتستان این است که وارد کننده محصولات نیست، گفت: این شهرستان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و توانمندی بالایی در بخش‌های مختلف دارد که اگر مورد حمایت قرار گیرند گره کور حوزه اشتغال و تولید باز می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال فراگیر در استان اختصاص یافته است که فرصت خوبی است تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از این تسهیلات برای تولید و اشتغال استفاده کنند.

وی بیان کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی، در کنار همین میزان اعتبار از سوی بانک‌ها ۱.۵ میلیارد دلار که رقمی برابر ۱۲ هزار میلیارد تومان است در سطح کشور برای اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافته است.

سعادت با بیان اینکه سهم استان بوشهر از این اعتبارات که با سود شش درصد ارائه می‌شود ۱۸۰ میلیارد تومان است، افزود: این نوید خوبی برای افرادی است که می‌خواهند کارآفرینی کنند.

وی ادامه داد: با شرایط بد اقتصادی کشور این یک اقدام ارزشمند خواهد بود و شرایط مناسبی را برای تولید، کار و اشتغال در استان و شهرستان فراهم می‌کند.

تولید کنندگان هم در این نشست حمایت بانک‌ها را چه در زمینه پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش  و چه در بخش کاهش سود تسهیلات بانکی خواستار شدند .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر