جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۰۴۸
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۴

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مهم ترین اولویت آموزش و پرورش استقرار پایه دوازدهم در مدارس است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ناصر کرمی در نشست هم اندیشی معاونین آموزش متوسطه قطب سه کشور با موضوع استقرار پایه دوازدهم؛ چالش و راهکارها اظهار داشت: مهم ترین اولویت آموزش و پرورش استقرار پایه دوازدهم در مدارس است.

وی تصریح کرد: امسال با حذف دوره پیش‌دانشگاهی حدود ۴۳۰ هزار دانش‌آموز کنار می‌روند و پایه دوازدهم با حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز مستقر می‌شود و به این ترتیب جمعیت دانش‌آموزی پایه دوازدهم به نسبت پیش‌دانشگاهی امسال، بیش از ۲ برابر خواهد شد و نیاز آموزش و پرورش هم از لحاظ فضا و نیروی انسانی ۲ برابر خواهد شد.

کرمی با اشاره به اینکه در سال آینده، نظام آموزشی جدید استقرار کامل خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مطابق با سند تحول آموزش و پرورش، در پایان سال تحصیلی آینده نظام آموزشی استقرار کامل خواهد داشت و دوره دوم متوسطه، ۳ ساله خواهد شد.

وی با اشاره به سختی های دوره متوسطه بیان کرد: برون داد آموزش و پرورش در این دوره تحصیلی است و نقاط ضعف و قوت آن در این دوره نمایان می شود.

کرمی ادامه داد: افت تحصیلی و ترک تحصیل در این دوره بیشتر مشهود است و این دوره در نگاه والدین مظلوم واقع شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: وقتی دانش آموز از نظام توصیفی به نظام نمره دهی می رسد، یک چالش بزرگ است ولی راهی جز برنامه ریزی و اقدامات لازم برای جبران نداریم.

وی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی در دوره متوسطه بیش از هر دوره دیگر اثرگذار است و دانش آموزان این دوره انعطاف پذیری کمتری دارند و بیشتر به دنبال استقلال هستند.

کرمی با اشاره به بهبود کیفیت تحصیلی در آموزش و پرورش افزود: اجرای طرح تقویت بنیه علمی جایگاه کنکور استان را ارتقا داده است و نمره کتبی امتحان نهایی در این دو سال اخیر یک نمره رشد یافته است.

کرمی خاطرنشان کرد: با استقرار پایه دوازدهم تغییر نظام آموزشی کامل می شود که بیشترین مشکلات تغییر نظام آموزشی در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش به چشم می خورد و دلیل آن نیاز به نیروهای متخصص رشته های لازم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر