يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۱۳۵
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۴

فکرشهر: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: سومین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر از ۱۶ تا ۲۱ دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، جهانشیر یاراحمدی صبح سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی سومین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر اظهار داشت: این جشنواره امسال از شانزدهم تا بیست‌ویکم دی‌ماه با اجرای هفت نمایش در بوشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته این جشنواره با کیفیت مناسبی در بوشهر برگزار شده و موجب رضایت‌مندی مسئولان تئاتر کشور بوده است، خاطرنشان کرد: هنرمندان و علاقمندان به هنر فاخر تئاتر در استان بوشهر استقبال خوبی از این برنامه داشته‌اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر بیان کرد: هفت نمایش صحنه‌ای و سه مجلس نقالی محیطی در این جشنواره اجرا می‌شود که سه نمایش از تهران، دو نمایش از استان بوشهر و دو نمایش نیز از دیگر استان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره نمایش «گل» نوشته و کار یاسر خاسب، نمایش «نوای اسرار آمیز» نوشته امانوئل اشمیت و کارگردانی ساقی عطایی، نمایش «بوی خواب» نوشته محمد چرمشیر و کار سهراب سلیمی، نمایش«سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» کار مهرداد علی‌پور و علی شفیعی از گچساران، و نمایش «بادبان و دریا را باد برده است» کار مصطفی محمدی و هوشنگ عزیزی از چهارمحال و بختیاری اجرا خواهند شد.

یاراحمدی ادامه داد: از استان بوشهر نیز دو اثر نمایشی شامل نمایش «رئیس» نوشته و کار شیما جوادپور و نمایش «موسیو ابراهیم» کار علیرضا کوشک جلالی اجرا خواهند شد.

وی از اجرای سه مجلس نقالی شامل «رستم و اشکبوس»، «بیژن و منیژه» و «مرگ رستم» توسط بانوی نقال بوشهر نگار مکاریان خبر داد و افزود: مجلس خاطره بازی نیز با حضور پیشکسوتان در صحن داخلی عمارت حاج رئیس برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «روایت شناسی درام» با حضور رئیس کانون ملی منتقدین تئاتر ایران خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره روز پنج شنبه  ۲۱ دی‌ماه در مجموعه فرهنگی عمارت حاج رئیس برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر