سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۵۰۸
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: مدیرآب و فاضلاب گناوه با اشاره به روند اجرایی طرح فاضلاب این شهرساحلی گفت:برای اجرای این طرح از زمان آغاز در سال ۱۳۸۰ تاکنون سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، غلامرضا مختاری ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح فاضلاب گناوه با تاکید بر نقش مهم اجرای شبکه فاضلاب در تامین زیرساخت‌های گوناگون از جمله بهداشتی اظهار داشت: اجرای طرح فاضلاب در شهرهای ساحلی از ضروریات است که این مهم از سال 1380 در بندر گناوه اجرایی شده است.

وی، با تاکید بر نقش مهم اجرای طرح فاضلاب در شهر گناوه و با اشاره به روند اجرای این طرح بیان کرد: برای تکمیل طرح فاضلاب بندر گناوه براساس طراحی نقشه اولیه آن یک‌هزار میلیارد ریال نیاز است.

مدیرآب و فاضلاب گناوه با بیان اینکه تامین اعتبار مورد نیاز این طرح  تنها از طریق اعتبار ملی امکان پذیر است گفت: پیگیری و رایزنی نماینده مجلس و مسئولان در این زمینه ضروری است.

مختاری از اجرای  115 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب گناوه خبرداد و گفت: از مجموع 160 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب گناوه، 115 کیلومتر اجرا و حدود 80 کیلومتر آن وارد مدار شده است.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری در اجرای طرح فاضلاب گناوه خاطر نشان کرد:  از زمان آغاز  طرح فاضلاب گناوه تاکنون افزون بر سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر آب و فاضلاب گناوه اظهار کرد: ادامه این طرح برمبنای طراحی اولیه در اولویت قرار دارد که در این ارتباط هم اینک در محله سادات در دست اجراست و پس از پایان این منطقه، کوی بسیجیان و مطهری در اولویت اجرا قرار دارند.

مختاری با بیان اینکه هم اکنون خانوارها در گناوه از خدمات دفع فاضلاب بهره مند هستند تصریح کرد: 10 هزار خانوار گناوه‌ای با وجود اینکه حق انشعاب فاضلاب منازل خود را پرداخت کرده‌اند اما به شبکه فاضلاب شهری متصل نشده و فاضلاب خانگی را در کوچه و خیابان‌ها رها می‌کنند که این اقدام عواقب ناگوار زیست محیطی و بهداشتی بدنبال داشته است.

وی افزود: به منظور ترغیب و تشویق خانوارهایی که امکان وصل انشعاب به شبکه فاضلاب دارند، پیگیری و تلاش‌های فراوانی شده است.

مختاری اظهارکرد: این اداره به خانوارهایی که مشکل مالی در زمینه اتصال انشعاب به شبکه فاضلاب دارند، آماده همکاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر