جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۶۲۵
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸

فکرشهر: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: به طور طبیعی از سال آینده و با اتمام دوره پیش‌دانشگاهی، جمعیت دانش‌آموزی از 430 هزار نفر امسال به 900 هزار نفر در سال آینده افزایش خواهد یافت که برای این جمعیت به 30 هزار معلم نیازمند هستیم.

به گزارش فکرشهر از فارس، علی زرافشان در حاشیه مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنفرانس ریاضی کشور در بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: میانگین نمره ریاضی در دوره اول متوسطه در معدل کتبی دانش‌آموزان 11 است که این نمره در همین مقطع در درس علوم تجربی 13 و در درس ادبیات فارسی 15 است.

وی افزود: در کنفرانس‌هایی مانند کنفرانس ریاضی بوشهر به دنبال واکاوی دلایل این نمرات هستیم هر چند معتقدیم که  تغییراتی که در آموزش و پرورش در ساختار نیروی انسانی و محتوای درسی ایجاد شده در این نمره پایین دانش‌آموزان بی‌تاثیر نبوده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: تصوری همراه با یک نوع ترس از ریاضی در ذهن مردم و دانش‌آموزان وجود دارد که البته منحصر به ایران نیست بلکه در خیلی از کشورهای جهان وجود دارد که در برخی کشورها موجی از هیجان در ریاضی ایجاد شده تا این نوع ترس فرو ریزد.

زرافشان در خصوص وضعیت آموزش و پرورش از لحاظ نیاز به معلم با اتمام دوره پیش‌دانشگاهی در سال آینده، عنوان کرد: به طور طبیعی از سال آینده و با اتمام دوره پیش‌دانشگاهی، جمعیت دانش‌آموزی از 430 هزار نفر امسال به 900 هزار نفر در سال آینده افزایش خواهد یافت که برای این جمعیت به 30 هزار معلم نیازمند هستیم.

وی بیان کرد: با رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دنبال کسب مجوزهای لازم برای استخدام‌های جدید در آموزش و پرورش هستیم ضمن این که سعی می‌کنیم با اضافه تدریس و استفاده از فارغ‌التحصیلان جدید نقایص موجود را برطرف سازیم. 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت حذف کنکور بیان کرد: قانونی به نام حذف کنکور در کشور وجود ندارد اما تابع نظر مجلس در این خصوص هستیم اما اگر قرار است کنکور حذف شود نیازمند این هستیم که قانونی جدید در این خصوص وضع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر