جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۷۰۱
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف بهورزان ارتقای سطح آگاهی مردم است. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش‌دوست در حاشیه بازدید از خانه‌های بهداشت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی شهرستان دشتستان گفت: بهورزان با افزایش اطلاعات عمومی مردم در پیشگیری از بیماری‌های مزمن و تغذیه سالم نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره بر اهمیت فعالیت بهورزان در خانه‌های بهداشت در پیشگیری از بیماری‌ها اظهار داشت: مهم‌ترین و امیدبخش‌ترین نقش بهورزان در خانه‌های بهداشت آموزش بهداشت است.

مهندس خویش دوست بابیان اینکه یکی از اولویت‌های طرح تحول سلامت، بیماریابی به‌صورت فعال است افزود: بهورزان با برگزاری کلاس‌های آموزش گروهی و برپایی ایستگاه‌های سلامت می‌توانند در ارتقای آگاهی مردم نقش مؤثری را ایفا کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: ارائه خدمات و افزایش پوشش مراقبت مردان میان‌سال و سالمند یکی از دغدغه‌های اصلی شبکه بهداشت و درمان شهرستان است و با توجه به اینکه در این مناطق عشایر سکنی دارند و شغل اغلب مردم کشاورزی می‌باشد، در ساعت‌های اداری صبح، امکان خدمات‌دهی به این گروه میسر نیست و باید در ساعت‌های غیر اداری و بعدازظهر با پیگیری‌های قبلی به این گروه خدمات ارایه شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان به همراه کارشناسان فنی واحدهای ستادی، در بازدید سرزده از چهارخانه بهداشت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی چگونگی فعالیت بهورزان را در خصوص اجرای وظایف و ثبت فعالیت‌ها در سامانه الکترونیک سیب مورد ارزیابی قرارداد.

مهندس ماریا خویش دوست در این بازدیدها ضمن بررسی نقاط قوت و قابل‌بهبود فعالیت‌ها در خانه‌های بهداشت، به بهورزان، برای بهبود و افزایش کیفیت خدمات‌دهی به مردم تأکید کرد.

گفتنی است در این بازدید، نحوه انجام کارهای روزانه توسط بهورزان، چگونگی ثبت فعالیت‌ها و گزارش‌ها در دفتر ثبت گزارش روزانه، انجام پایش ها و مراقبت مادران باردار، کنترل یخچال دارویی و داروهای موجود در داروخانه‌ی خانه بهداشت، کلاس‌های آموزشی برای گروه‌های هدف و ... توسط سرپرست شبکه بهداشت و درمان و مسئولان واحدهای فنی مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر