دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۷۳۹
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: 167 واحد تولیدی مشکل‌دار در استان بوشهر که هشت دهم درصد کل واحدهای صنعتی مشکل‌دار کشور هستند برای دریافت تسهیلات نام نویسی کرده اند که فقط 60 میلیارد تومان به آنها اختصاص یافته که خیلی ناچیز است.

به گزارش فکرشهر از فارس، سکینه الماسی در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر در بوشهر اظهار داشت: اگر چه نیروگاه اتمی و پارس‌جنوبی به عنوان بزرگترین تاسیسات صنعتی کشور در استان بوشهر قرار دارد، اما هیچ تاثیری بر اقتصاد این استان ندارد.

 وی افزود: وجود این دو صنایع فوق‌العاده در هر استان به عنوان یک مزیت برای ارتقاء اقتصاد آن استان مطرح می‌شود، در حالی که در استان بوشهر این دو صنعت نتوانسته برای مردم به جزء یک‌سری مشکلات سودی در بر داشته باشد.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن این صنایع، در کشور به عنوان یک استان اقتصادی شناخته می‌شود در حالی که حال و روز صنعت و بالطبع آن، مردم چندان خوش نیست.

الماسی یادآور شد: بر اساس آمارها، استان بوشهر با ثبت 167 واحد تولیدی مشکل‌دار برای دریافت تسهیلات، هشت دهم درصد کل واحدهای صنعتی مشکل‌دار را به خود اختصاص داده است در حالی که میزان تخصیص تسهیلات به این واحدها 60 میلیارد تومان است که نسبت به میزان کل تسهیلات به 20 هزار واحد تولیدی مشکل‌دار، اعتبار فوق‌العاده ناچیزی دریافت کرده است.

وی یادآور شد: اتمام کامل فازهای پارس‌جنوبی و استقرار صنایع پایین‌دستی نفت در جنوب استان بوشهر طی دو سال آینده سبب می‌شود که در تمامی شاخص‌ها، شاهد ارتقا در جنوب استان بوشهر باشیم و نباید برای توسعه کلی استان از یک نسخه واحد تبعیت کنیم.

نماینده مردم جم، عسلویه، دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات در جنوب استان بوشهر، استفاده از نیروی انسانی غیربومی در سمت‌های مدیریتی است که سبب می‌شود به محض این که به یک توانایی دست بیافتند تقاضای انتقال محل خدمت خود کنند که نباید از ابتدا، مبنا را بر غیربومی‌گزینی در بین مدیران گذاشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر