سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مجتمع تجاری خدماتی و تفریحی خورشید در حالی در سال 1390 آغاز به کار کرد که با حذف پارکینگ و در اختیار قرارگرفتن زمین رایگان شهرداری برای ساخت پارکینگ ، بعد از 6 سال هنوز پارکینگی ساخته نشده که به زودی حکمی 28 میلیاردی تومانی بر علیه شهرداری بندر بوشهر صادر می شود...
کد خبر: ۴۰۷۴۹
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: مجتمع تجاری خدماتی و تفریحی خورشید در حالی در سال 1390 آغاز به کار کرد که با حذف پارکینگ و در اختیار قرارگرفتن زمین رایگان شهرداری برای ساخت پارکینگ ، بعد از 6 سال هنوز پارکینگی ساخته نشده که به زودی حکمی 28 میلیاردی تومانی بر علیه شهرداری بندر بوشهر صادر می شود.

در سال 1390 و با مصوبه شورای سوم بوشهر کار ساخت مجتمع تجاری خدماتی و تفریحی خورشید در چهارده طبقه به همراه یک فضای پارکینگ در زمینی به مساحت هفت‌هزار متر در نزدیکی پارک خلیج فارس بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از فارس، شهردار وقت بوشهر در روز ششم شهریورماه سال 90 در نشست بررسی مقدمات آغاز این پروژه، از این پروژه به عنوان شاخص و نماد شهر بوشهر یاد کرد و آن را در راستای توسعه و آبادانی بوشهر دانست که افزایش تعاملات اجتماعی را رقم می‌زند.

کار ساخت این مجتمع از همان سال 1390 آغاز شد اما سازندگان این ساختمان ترجیح دادند که پارکینگ این ساختمان را حذف کنند در حالی که به جای این که شورای شهر و شهرداری نسبت به حذف پارکینگ بی‌تفاوت نشوند، آنها به سازنده برج خورشید پیشنهاد دادند که حاضرند زمین شهرداری که متعلق به مردم بوشهر است و در کنار این مجتمع قرار گرفته به شکل رایگان در اختیار سازندگان این بنا قرار دهند.

هدف شورانشینان سوم و شهردار وقت از این کار این بود که در زمین متعلق به شهرداری، سازندگان برج خورشید اقدام به ساخت پارکینگ کنند در حالی که اگر همان سال و بر اساس گزارش یکی از نهادهای نظارتی 13 میلیارد تومان حذف پارکینگ را از سازندگان برج خورشید می‌گرفتند با چهار میلیارد تومان آن می‌توانستند در زمین متعلق به شهرداری، پارکینگی احداث کنند که متعلق به خود شهرداری باشد.

حال و پس از گذشت تقریبا 6 سال از آغاز به کار پروژه خورشید، نه تنها شهرداری پولی از بابت حذف پارکینگ از سازندگان برج خورشید دریافت نکرده بلکه هیچ‌گونه پارکینگی نیز در این محدوده و در زمین متعلق به شهرداری بندر بوشهر ساخته نشده است.
اواخر پاییز امسال، با ورود یکی از دستگاه‌های نظارتی به موضوع عدم ساخت پارکینگ برای مجتمع برج خورشید، براورد کرد که بر اساس نرخ روز، 28 میلیارد تومان از بابت ساخته نشدن پارکینگ در زمین شهرداری، شهرداری و شورای شهر بوشهر در سال 90 به این بندر خسارت وارد کرده‌اند.

نکته در خور توجه این که اگر در سال 90، از سازندگان برج خورشید 13 میلیارد تومان بابت تخلف در حذف پارکینگ و عوارض پول دریافت می‌شد، با چهار میلیارد تومان آن شهرداری می‌توانست یک پارکینگ مجهز و به عنوان یکی از املاک شهرداری ایجاد کند در حالی که همان سال کل بودجه شهرداری، قریب به 25 میلیارد تومان بوده که این 13 میلیارد تومان رقمی بیش از نصف کل درآمد سال 1390 شهرداری بندر بوشهر بوده است.

حال به نظر می‌رسد با توجه به این که اتهام تخلف 28 میلیارد تومانی به اعضاء شورای سوم و شهردار وقت نیازمند ورود جدی مقامات ذی‌صلاح است، باید فرصتی برای این افراد وجود داشته باشد تا بتوانند از خود دفاع کنند، هرچند نقش شورای چهارم که هیچ گونه عکس‌‌العملی برای ورود به این موضوع نشان نداده نیز باید بررسی شود.

البته از لحاظ حقوقی هیچ گونه اشکالی بر سازندگان برج خورشید وارد نیست و صد البته نیازمند حمایت برای سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر نیز هستند و چه بسا راغب بودند که در سال‌های گذشته بابت نساختن پارکینگ جریمه‌اش را پرداخت کنند اما سخن این است که چرا در شهرداری بوشهر برای این پروژه مهمی چه در زمان انعقاد قرارداد و چه برای نظارت بهینه، دقت چندانی نشده است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر