چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۷۵۵
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: آماده اجرای توسعه یک هزار و ۱۰۰ هکتار فضای سبز در استان بوشهر هستیم.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، سهیل مهاجری در نشست با مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهارداشت: توسعه فضای سبز و نهال کاری به میزان  یک‌هزار وصد هکتار از اراضی استان بوشهردر مجاورت تاسیسات نفت وگاز جنوب استان مصوب شده است و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آماده اجرای این تفاهم نامه است.

وی افزود: آلایندگی در مناطق پیرامونی تاسیسات نفت وگاز استان بوشهر همواره یکی از دغدغه های مهم مردم و مدیریت ارشد استان بوده است و بدون شک یکی از روش‌های موثر برای کاهش آلودگی توسعه جنگل‌ و نهال کاری با استفاده از گونه‌های مناسب بومی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری ادامه داد: هیت مدیره شرکت ملی نفت ایران نیز خوشبختانه به ضرورت توسعه فضای سبز استان رسیده است و انتظار می رود به زودی با همکاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عملیات اجرای توسعه نهال کاری در جنوب استان اجرائی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهربا اشاره به تحولی که به دنبال اجرای این پروژه در جنوب استان حاصل خواهد شد اضافه کرد: اجرای دقیق تفاهم نامه توسعه فضای سبز و نهال کاری در این منطقه نقش مهمی در شادابی کارکنان و کارگران در قطب انرژی کشور نیز خواهد داشت.

وی گفت: توان کارشناسی و علمی مجموعه کارکنان منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان برای اجرای پروژه های زیست محیطی و نهال کاری و تقویت مراتع بسیار بالاست وپارک های جنگلی استان که در مناطق گرم و خشک واطراف شهرهای استان ایجاد شده است مصداق دقیقی بر این مدعاست.

مهاجری توسعه پایدار در منطقه عسلویه را نیز یک ضرورت دانست و گفت: توان کارشناسی و مهندسی ما به کمک توسعه پایدار مناطق صنعتی استان خواهد آمد و یقینا رضایتمندی مردم نیز به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر