چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر:
کد خبر: ۴۰۸۸۷
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از رفع تصرف میزان قابل توجهی از اراضی ملی در دو شهرستان دشتستان و تنگستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنها در شهرستان تنگستان در سال جاری تعداد ۱۵ فقره پرونده تخلف تعرض به اراضی ملی توسط واحد حقوقی این اداره تنظیم شده است.

وی میزان اراضی این پرونده‌ها را نیز جمعاً میزان ۱۹۲ هزار مترمربع ذکر کرد و اظهار داشت: با تلاش نیروهای حفاظت و حقوقی این اداره برای سودجویان پرونده تخلف تنظیم و روند قانونی آنها در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به پرونده‌های تخلفی در شهرستان تنگستان اضافه کرد: در گذشته واحد حقوقی و حفاظت این اداره موفق به اخذ رأی تعداد ۴۹ پرونده از همه پرونده های تخلفی شد و تعداد ۳۵ رأی به نفع اداره و دولت جمهوری اسلامی صادر شد.

وی افزود: تصرف اراضی ملی با هر عنوان که باشد جرم محسوب می‌شود و افراد می‌بایست قبل از هرگونه اقدامی نسبت به شیوه واگذاری و با آگاهی یافتن از وضعیت اراضی  به منابع طبیعی مراجعه کنند.

مهاجری با اشاره به قاطعیت منابع طبیعی استان در مبارزه با زمین خواری تصریح کرد: تنها در شهرستان تنگستان تاکنون بیش از ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی تصرفی خلع ید شده که این میزان خلع ید شده مربوط به ۳۵ پرونده تخلفی است و ارزش ریالی آن نزدیک به ۱۱۵ میلیارد ریال است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد پرونده‌ای کیفری و تخلف از ماده ۵۵ واقع در اراضی روستای گندم ریز شهرستان دشتستان نیز گفت: این پرونده نیز با حضور نماینده دادستان و همکاران حفاظت و حقوقی این اداره منجر به صدور رای به نفع دولت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: اراضی مورد نظر در این پرونده به میزان ۱۱۴ هکتار  با ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان بوده است که کاربری کشاورزی نیز داشته است.

وی از مردم فهیم استان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف به انفال عمومی و اراضی ملی، با با مامورین یگان حفاظت این اداره همکاری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر