پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۸۸۸
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: همزمان با دهه فجر بهره برداری و تولید 24 واحد صنعتی این استان با سرمایه گذاری281 میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح های صنعتی در زمینه تولید لامپ کم مصرف، کود های کامل یا ماکرو، مخازن فلزی ذخیره ای، تولید بتن غیر مسلح، تابلو برق، خدمات برش و بسته بندی کاغذ، اسکلت پولادی سوله در مجموع با ایجاد 123 فرصت شغلی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از 50 طرح صنعتی مهم و ملی کشور سه طرح در استان بوشهر با پیشرفت فیزیکی بالای90 درصد در زمینه تولید متانول و سیمان خاکستری با مجموع سرمایه گذاری 60 هزار و 500 میلیارد ریال و اشتغال یکهزار و 650 نفر نیز در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان امسال با حضور مقام های کشوری به بهره برداری برسد. 

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی مرجان با پیشرفت فیزیکی 98درصد در زمینه تولید متانول با ظرفیت یکهزار و 650تن به میزان سرمایه گذاری 25 هزار و 880 میلیارد ریال و اشتغال 400 نفر یکی از این سه طرح است. 

حسینی محمدی افزود: متانول کاوه با پیشرفت فیزیکی 99درصد و سرمایه گذاری 31هزار و 170 میلیارد ریال با ظرفیت اشتغال 900 فرصت شغلی دیگر طرح ملی در آستانه بهره برداری در استان بوشهر به شمار می رود. 

وی یادآور شد: این طرح در زمینه تولید متانول و یوتیلیتی فعالیت دارد و ظرفیت تولید سالانه آن 2 هزار و 310 تن است. 

حسینی محمدی گفت: دیگر طرح ملی استان بوشهر شرکت سیمان مند دشتی با پیشرفت فیزیکی 94درصد در زمینه تولید سیمان خاکستری با ظرفیت تولید یکهزار و 89 تن در سال، اشتغال 350 نفر و سرمایه گذاری سه هزار و 450 میلیارد ریال است. 

وی اظهارکرد: استان بوشهر با قابلیت ها و توانمندی های نفت و گاز و پتروشیمی و همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی و اجرای طرح های مهم صنعتی دارد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر