يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
در نماز جمعه عسلویه و شبانکاره و آبدان مطرح شد؛
کد خبر: ۴۱۴۹۷
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱

فکرشهر: تاکید بر لزوم برخورد جدی با اختلاگران در امنیت عمومی و تاکید بر پرهیز از اشرافی‌گری از موضوعات مطرح‌شده در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه و شبانکاره و آبدان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه در ادامه مباحث گذشته در خصوص گناهان کبیره قطع رحم را از گناهان کبیره دانست و اظهار داشت: عامل اصلی قطع رحم اشتغال به امور دنیا و به فراموشی سپردن آموزه های دینی است و در این مقوله در خواب غفلت هستیم در قرآن به قاطع رحم وعده آتش داده شده و مورد لعن قرار گرفته است.

وی افزود: برخی عهد و پیمان خود با خدا را می شکنند؛ قطع پیوند دوستی و خویشاندی وقطع ارتباط با رهبران الهی خسران است. قطع ارتباط فساد آور است و ایجاد بغض و کینه می کند و باعث فساد وتباهی می شود. پرهیزگاری و صله رحم کنار هم هستند کسی که صله رحم قطع کند پرهیزگاری نکرده و بی تقوایی کرده است. در زندگی ماشینی و مدرن امروز بیشتر مراقب باشیم.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم با نقل سخنی از حضرت امام (ره) بیان کرد: وظیفه ماست که در مقابل ابرقدرت ها بیاستیم؛ قدرت ایستادن هم داریم و امروز هر صدایی و عملی که برخلاف جریان انقلاب باشد خدمت به جهانخواران است و دلیل بر وابستگی آنان است.

هاشمی‌نژاد با بیان فرازهایی از سخنان رهبر انقلاب افزود: ایشان فرمودند اینکه مسئولان اسم مردم را مکرر بیان می کنند خوب است، اینکه در صحبت‌ها از مردم حرف می‌زنند نشان‌دهنده آن است که بخشی از قدرت نظام اسلامی از مردم است. باید مردم را بشناسند و مردم را بفهمند.

وی اظهار داشت: مسئولان باید مردم را مثل حضرت امام و مقام معظم رهبری باور داشته باشند. رهبر انقلاب اشرافی‌گری، بی توجهی به قشر محروم جامعه، اعتماد به بیگانه، دل سپردن به طبقات مرفه را از آفت های انقلاب دانستند.

امام جمعه عسلویه حادثه دلخراش سقوط هواپیما را که باعث جان باختن جمعی از هموطنان شد تسلیت گفت و برای خانواده های آنان صبر وتحمل آرزو کرد و گفت: مسئولین به جد بررسی کنند چه اتفاقی افتاده و آیا حادثه طبیعی بوده یا غیر طبیعی بوده است.

هاشمی نژاد به حادثه خیابان پاسداران تهران اشاره کرد و افزود: حافظان امنیت بازهم شهید تقدیم کردند و برخی افراد مخل امنیت و نظم عمومی دست به جنایت زدند از صبر و حوصله و اقتدار نیروی انتظامی تشکر می‌کنم. اصل برای نیروهای امنیتی حفظ جان وسلامت مردم است. این جان برکفان حاضر شدند جان بدهند ولی به مردم آسیبی نرسد.

وی ادامه داد: از دستگاه قضایی مصرانه می خواهیم با عاملان این جنایت قاطعانه برخورد کنند. برخی مواقع عدم قاطعیت باعث پر رو شدن این افراد شده است چرا افراد خائن احساس امنیت کنند نباید به اینها مهلت داد باید به اشد مجازات برسند حساب این افراد از عموم مردم جداست.

امام جمعه عسلویه از عموم مردم شهرستان عسلویه اعم از شیعه و سنی که در مراسم استقبال و تشییع و به خاک سپاری چهار شهید گمنام شرکت کردند تقدیر کرد و افزود: چهار لاله پرپر مهمان شهرستان ما شدند و امیدوارم میزبان خوب ولایقی برای آنان باشیم.

وی گفت: هرجا شهدا باشند روحانیت و معنویت است. انشاءالله برکات شهدا شامل این شهرستان شود. ما به شهدا و مقام شهدا معرفت آن چنانی پیدا نکرده‌ایم شهدا عزیز همه هستند متعلق به همه هستند و مال یک گروه و قشر خاص نیستند.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: ما در سایه‌سار شهدا نفس می‌کشیم و زندگی می‌کنیم اگر به وظیفه خود عمل نکنیم در مقابل شهدا شرمنده می‌شویم. بهترین خدمت به شهدا خدمت به جامعه اسلامی است و مهمترین پیام شهدا پیام وحدت است، وحدت درسایه سار ولایت باعث پیشرفت می شود این وحدت و انسجام به کوری چشم دشمنان باید حفظ شود.

هر حرکتی مخل امنیت باشد محکوم است

حجت‌الاسلام عبدالرسول حمادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شبانکاره با تقدیر از برگزاری برنامه‌های عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: آن کسی که محب دختر پیغمبر صلی الله و علیه و آله است، اهلبیت(ع) را دوست می دارد و از آنها پیروی می کند، خود را در غم آنان شریک می داند مأجور است.

وی اضافه کرد: سقوط پرواز تهران- یاسوج و کشته شدن جمعی از هموطنان که همه را داغدار کرد به خانواده ها و بازماندگان آنها تسلیت عرض می کنم، همه مردم در غم آنان شریکند. خداوند آنان را قرین رحمت خود قرار دهد و به بازماندگان صبر عنایت کند.

امام جمعه شبانکاره ادامه داد: مسئولین در این چند روز تلاش های بسیاری کردند که پیکرهای جان باختگان را از کوه دنا جمع آوری کنند، امّا شرایط بد آب و هوا، سرما، بوران، دو متر برف واقعاً مشکل است لذا باید صبور بود و جان افراد زنده را نباید به خطر انداخت و شایسته است که با صبر و حوصله کار را پیش ببرند تا حادثه دیگری بوقوع نپیوندد.

وی افزود: مقام معظم رهبری حفظه الله در دیدار با مردم آذربایجان نکته قابل تأملی را متذکر شدند و فرمودند:« در همه زمینه ها پیشرفت اتفاق افتاده است.( اما) در زمینه عدالت باید تلاش کنیم، باید کار کنیم، باید از خدای متعال و از مردم عزیز عذرخواهی کنیم. در مورد عدالت مشکل داریم و ان شاء الله با همت مردان و زنان کارآمد و مؤمن، در این ناحیه هم پیشرفت خواهیم کرد.»

حمادی اضافه کرد: شما کوچک نفسی یک حاکم اسلامی، یک روحانی و مرجعی که تزکیه نفس را داشته ببینید و با رهبران دنیا مقایسه کنید. ساده زیستی ولی فقیه کجا و رهبران مادی دنیا کجا؟ البته این پیروی از جد بزرگوارش علی بن ابیطالب(ع) است و در حکومت اسلام همین هم انتظار است. امّا مگر گذاشتند علی(ع) اجرای عدالت کند.

وی بیان کرد: در تاریخ مصادیق بسیاری است که در طول یک دهه حکومت چه مسائلی را، چه اتهاماتی را به علی(ع) نسبت دادند و هر روز دنیا طلبان و زر خواهان جنگی را به علی(ع) تحمیل کردند.

امام جمعه شبانکاره افزود: انسان با مراقبت و محاسبه نفس و دل سپردن به پروردگار و استقامت در عمل و تقوا می تواند در برابر وسوسه های شیطان و نفس امّاره مقاومت و ایستادگی کند، ورع و تقوا در برابر هوس ها سد ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین آسیب دنیا طلبان، همین بی تقوائی و بریدن دل از یاد خدا و سپردن آن به شهوات و اغواگری های شیطان و حب دنیاست. امتحان الهی بود برای کسانی که مدتها بر این مردم حکومت کردند و لیاقت اجرای عدالت را نداشتند و سخنان امام المسلمین را عمل نکردند.

حمادی ادامه داد: سؤال اینست که چرا حالا به یاد عدالت افتاده اند؟ برای ولایت فقیه تعیین تکلیف می کنند و حرف های بیگانگان را نشخوار می‌کنند، هم داستان با خارج نشینان و آشوبگران داخلی شده اند. امنیت و آرامش مردم آنها را زجر می دهد.

وی اظهار داشت: آمریکا مزدور می خرد تا با اتوبوس خون فرزندان این ملت را بریزد و آنها شادی می کنند و خود فروشان را به اقوام و مذاهب ربط می‌دهند. از صبر و متانت نظام جمهوری اسلامی سوء استفاده می کنند.

امام جمعه شبانکاره گفت: مردم ما هر گونه حرکتی که مخل آرامش جامعه باشد و آب به آسیاب دشمن بریزد به شدت محکوم می کند. ما از نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیج حمایت و از آنان تقدیر و تشکر می کنیم. مستکبرین از اینکه نتوانسته اند سلطه اهریمنی خود را بر این ملت باز گردانند و هر روز در منطقه از حامیان انقلاب اسلامی سیلی می خورند به شدت عصبانی هستند.

وی افزود: مستکبرین و ستون پنجم دشمن بدانند به پاس خون شهیدان و دعای مردم که پیرو اهلبیت(ع)هستند، این کشور مورد عنایت خداوند و توجه حضرت ولی عصر(عج) است و از گزند دشمنان حفظ خواهد شد.

وزیر راه در مورد حادثه سقوط هواپیما پاسخگو باشد

حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان اظهار داشت: شخص حسود همیشه در اضطراب است تا بمیرد، زیرا نمی تواند ببیند خدا نعمتی به کسی داده است. می تواند حسد را از وجود خود پاک کنیم. اگر از کسی ناراحت می شویم از او تمجید کنیم، خوبی ها دیگران را بگوییم  تا با این کار حسادت از وجود ما پاک شود

وی درخطبه های دوم نماز جمعه آبدان با اشاره به دیدار رهبر بزرگوار انقلاب با مردم آذربایجان بیان کرد: مهم ترین کار اصولی انقلاب تبدیل نظام طاغوت سالار به مردم سالار، مردم اصل هستند در نظام مردم سالار، در همه امور زندگی اصل هستند. مردم سالاری یعنی زنده کردن روحیه انجام کارهای بزرگ در کشور که خود مردم داوطلبانه انجام می دهند. ما زنمانی محتاج پزشک بودیم که از هند وارد کنیم، اما امروز ایران به قطب جذاب سلامت شده است.

امام جمعه آبدان افزود: دیروز در اصفهان از دارویی رو نمایی شد که فقط یک کشور ان را تولید می کرد و ایران دومین کشور تولید این داروی ضد سرطان است. در سال های بسیار کوتاه دانشمندان ما به این حد از رشد برسند.

وی گفت: اشرافیگری ضربه سنگینی به نظام زده و اگر ادامه یابد مسئولین به جای دشمن عمل می کنند. در نظام اسلامی حکومت شخصی و زر و زور معنا ندارد. زیاده خواهی معنا ندارد.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: کسانی که اشرافگر را ذخیره نظام معرفی می کنند باید مسئول باشد، مسئولین دو تابعیتی که خانوده خود را در کشورهای دشمن ما گذاشته اند، شایسته مسئولیت هستند؟ چرا وزارت اطلاعات کوتاهی می کنند؟

وی ادامه داد: حادثه دلخراش هوایی باعث مرگ ۶۵ نفر شد، چرا وزیر راه پاسخگو نیست. هر روز ۴۵ نفر کشته جاده ای داریم، چرا با وزیر برخورد نمی شود. قوه قضاییه باید وارد شود، مردم از قوه قضاییه می خواهد که هر چه زودتر کسانی که آدم کشتند را در همانجا و در ملا عام اعدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر