دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر جشنواره عکس چهار محل بوشهر گفت: نفرات برتر جشنواره عکس چهارم محل بوشهر مشخص شدند.
کد خبر: ۴۱۵
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۹

فکرشهر: دبیر جشنواره عکس چهار محل بوشهر گفت: نفرات برتر جشنواره عکس چهارم محل بوشهر مشخص شدند.

به گزارش فکرشهر، آریادخت جهانبخشان صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: فراخوان جشنواره عکس  چهار محل بوشهر در بهمن ماه سال جاری  از طرف اداره راه و شهرسازی، اداره بافت‌های فرسوده  استان بوشهر اعلام شد.

وی عنوان کرد: در پی اعلام فراخوان، 68 نفر عکاس از سرتاسر ایران تعداد 595 عکس خود را برای جشنواره  که در روزهای 12 و 13 اسفندماه داوری شد ارسال کردند که از میان عکس‌های ارسالی نفر دوم احسان رفعتی از تهران و نفرات سوم محسن خرمایی‌پور از بوشهر و میلاد رفعت از جم به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند و داوران جشنواره برای مقام اول هیچ عکسی را شایسته ندانستند.

جهانبخشان اظهار داشت: مهدی فیروزادگان با سه عکس، احسان رفعتی با دو عکس، میلاد رفعت با دو عکس، حسین استوار با دو عکس علی جهان‌آرا با دو عکس، محسن خرمایی پور با دو عکس، پگاه عطایی، حبیب‌الله اکبری، مجتبی لاوری فرد و صفورا برسان هر کدام با یک عکس  به بخش مسابقه نمایشگاه عکس راه یافتند.

دبیر اجرایی جشنواره عکس چهار محل، ناشر کتاب عکس «بهشت شور» در سخنانی از بی نظیر بودن استقبال هموطنان عکاس هنرمند ابراز خشنودی کرد و بیان داشت: هدف جشنواره این است که آسیب‌های موجود در چهار محل قدیم بوشهر را به حداقل برسانیم تا بتوانیم این میراث جهانی را به نسل‌های بعد صحیح و سالم انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: داوران جشنواره هوشنگ عباسی، شهرام ملکی و رویا خلفی بودند که با دقت نظر و زحمات زیادی از میان 595عکس ارسالی نفرات برتر را برگزیدند.

جهانبخشان ادامه داد: جایزه نفر دوم لوح تقدیر و 2 میلیون و 500 هزار ریال است و نفرات سوم هر کدام لوح تقدیر و یک میلیون و 500 هزار ریال و به بقیه عکاسانی که عکسشان در نمایشگاه حضور دارد هر نفر 500 هزار ریال اهدا می‌شود.

حسین حسن‌زاده مدیر بافت فرسوده بوشهر نیز گفت: باقیمانده بافت زیبای چهار محل که در معماری خود بی نظیر هستند به تدریج رو به خرابی می‌روند و ما قصد داریم با ایجاد چنین نمایشگاهی علاوه بر نشان دادن زیبایی‌ها، خرابی‌هایی که در این بافت هستند مانند مسائل نابسامان زیست محیطی، وضعیت نامناسب فاضلاب شهری و... را به نمایش بگذاریم تا هشداری باشد برای مسئولان که توجه بیشتری به این امر کنند و آسیب‌های اینچنینی را در معرض دید همگان بگذاریم.

نمایشگاه عکس‌های این جشنواره با حضور دکتر ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در روزهای آینده برپا خواهد شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر