دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۶۲۳
سه‌شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: برای ساخت فرودگاه جدید بوشهر در حال تملک زمین و مستند سازی آن هستیم و این طرح بزودی با مشارکت سرمایه ‌گذاران و بخش خصوصی اجرا می‌ شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر حمیدرضا سیدی درنشست با استاندار بوشهر با اشاره به قدمت بیش از 90 ساله فرودگاه کنونی بوشهر افزود: با توجه به محدودیت توسعه این فرودگاه و و روند روبه رشد استان بوشهر نیاز است طرح فرودگاه جدید با وسعت بیشتری اجرا شود.

وی اضافه کرد: طرح انتقال فرودگاه جدید بوشهر در برنامه ای کوتاه مدت به خارج از شهر، چند سالی است مورد مطالعه و توجه قرار گرفته و تدوین شده است که در آینده نزدیک در وسعت قابل توجهی اجرایی می ‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن بوشهر در حاشیه خلیج فارس اجرای طرح حمل و نقل ترکیبی هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای مورد تاکید است که در این ارتباط طرح ویژه‌ای به اجرا گذاشته می‌ شود.

استاندار بوشهر گفت: برای سرعت بخشی درعملیاتی شدن اجرای فرودگاه جدید بوشهر باید مشکلات پیش‌ ‌روی تملک و صدور سند زمین این طرح برطرف شود.

عبدالکریم گراوند افزود: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌ها و استعدادهای مهم اقتصادی، صنعتی و تولیدی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی آن در اولویت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: برای این مهم زمین مورد نظر از زمین های ملی در نظر گرفته شده است که لازم است نسبت به مستند سازی آن اقدام شود.

استاندار بوشهرافزود: با توجه به روند رو به توسعه استان بوشهر در بخش‌های مختلف، ساخت فرودگاه جدید بوشهر مهم و ضروری است که در این زمینه طراحی‌ های لازم صورت گرفته است.

گراوند با بیان اینکه فرودگاه ظرفیت جدیدی برای توسعه استان فراهم می‌ کند ادامه داد: برای سرعت بخشی در عملیاتی شدن اجرای فرودگاه جدید بوشهر باید مشکلات پیش‌‌ روی تملک و صدور سند زمین اجرای این طرح برطرف شود.

وی بیان کرد: اجرای فرودگاه جدید با ابعاد گسترده ‌تر امری مهم و ضروری است که در این راستا مشارکت بیشتر شرکت فرودگاه‌های کشور برای حل مشکلات مورد تاکید است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر