جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۷۰۲
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: سرپرست اداره‌کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: کارگاه‌های آموزشی ویژه احزاب و تشکل‌های سیاسی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عادل دهدشتی صبح شنبه در نشست با اعضای حزب مردم سالاری شعبه استان بوشهر با بیان اینکه نگاه ما به احزاب از منظر مشاوره‌ای نیز است اظهار داشت: احزاب می‌توانند بسیاری از موضوعات و مشکلات در حوزه‌های عمومی و تخصصی را به ما انتقال دهند.

وی افزود: در بسیاری موارد با مشورت با مردم و نخبگان می‌توان بسیاری از بحران‌های احتمالی را پیش بینی کرد.

دهدشتی با اشاره به تفکیک حوزه‌های فکری و اجرایی بیان داشت: مسئولین با توجه به مشغله کاری زیاد و درگیر بودن با مسائل اجرایی، فرصت پرداختن توامان به حوزه‌های فکری و اجرایی را ندارند، لذا برگزاری چنین جلساتی مجال مغتنمی را برای بهره‌گیری از دانش و یافته‌های نخبگان فکری و اقشار مختلف مردم فراهم می‌کند.

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر ضمن اشاره به تاکید استاندار بوشهر بر تشکیل خانه احزاب استان یادآور شد: وظیفه ما در راه‌اندازی خانه احزاب بستر سازی است، پیگیری پروسه تاسیس خانه احزاب توسط خود احزاب انجام خواهد شد.

دهدشتی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت کار ویژه آموزشی احزاب خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه ویژه احزاب و تشکل‌های سیاسی در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن یادآوری اهمیت تعامل احزاب و گروه‌های سیاسی در نیل به توسعه پایدار استان بیان داشت: قرار نیست یکدیگر را حذف کنیم؛ بلکه با تعامل با یکدیگر می ‌توانیم بهتر به توسعه استان‌مان کمک کنیم.

دهدشتی با اشاره به نقش احزاب در سلامت انتخابات و مشارکت سیاسی اظهار داشت: اگر احزاب نتوانند کارویژه‌های خود را عملی کنند، نقش و تاثیر ابزارهای مخرب دیگر در انتخابات پررنگ تر می‌شود.

وی تاکید کرد: با حضور احزاب و جلب مشارکت نهادینه مردم؛ سلامت انتخابات بیشتر تضمین خواهد شد.

اهتمام احزاب استان به انطباق با قانون جدید

معاون مدیر کل سیاسی نیز در ابتدای جلسه با اشاره  به اهمیت احزاب به عنوان حلقه واسط میان مردم و مسئولان گفت: احزاب با تنوع بخشی به کارویژه‌های خود بهتر می‌توانند در تصمیم‌سازی‌ها مشارکت کنند.

خسرو دهقانی با تاکید بر اهتمام احزاب استان به انطباق با قانون جدید افزود: شعب احزاب گرفتن مجوزهای لازم را در دستور کار خود قرار دهند؛ چرا که مطابق قانون جدید پس از اخذ مجوزهای استانی، تاسیس دفاتر در شهرستان‌ها با سهولت بسیار بیشتری انجام خواهد شد و همچنین احزاب در برگزاری برنامه‌های خود از حمایت‌های قانونی و امنیتی بهتری برخوردار خواهند شد.

وی در همین زمینه اظهار داشت: تا کنون شش حزب و تشکل سیاسی در استان مجوز تاسیس شعبه دریافت کرده‌اند و چند حزب  دیگر نیز در حال انجام تشریفات قانونی و اداری برای دریافت مجوز شعبه استانی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر