سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۸۴۸
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: گلایه‌های بسیاری از آموزش و پرورش استان بوشهر وجود داد که متاسفانه مدیریت آموزش و پرورش در سطح استان ضعیف و ناپخته عمل می‌کند و آقایان به امورات تربیتی و پرورشی توجه چندانی ندارند و مشغول تسویه حساب با جناح‌های سیاسی هستند.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دلوار با تبریک ۲۰ جمادی‌الثانی ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزند برومندشان حضرت امام خمینی (ره) و روز بزرگداشت مقام زن اظهار داشت: عبودیت و بندگی خداوند ، خدمت‌رسانی و توجه به مردم و ولایت پذیری را از ارکان زندگی فاطمی بوده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار  شاعران و ستایشگران اهل‌بیت(ع) افزود: متاسفانه عده‌ای روشنفکرنما در جامعه گاهی با برخی ضروریات دین هم مانند حجاب مخالفت و سیاه‌نمایی می‌کنند و به تعبیر حضرت آقا، همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزینه در کشور به نتیجه برساند که ان‌شاءالله این کارشان نادانسته باشد.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: حجاب یکی از ارزش‌های دین مقدس اسلام است و بایستی مورد توجه همه قرار بگیرد اما برخی دانسته یا نادانسته به دنبال بی حجابی و ترویج فرهنگ بی حیایی و غربی در جامعه هستند.

زاهددوست با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار  در کنار قبرستان انگلیسی‌ها در شهر بوشهر ، ضمن دعوت از مردم بخش دلوار جهت حضور در این برنامه باشکوه بیان کرد: استان بوشهر  از دیرباز با قدمتی افزون بر دو قرن  تاریخی با شکوهی در  مبارزه علیه استعمار و استکبار داشته است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری چنین برنامه‌های باشکوهی انتقال فرهنگ استکبارستیزی به جامعه به خصوص نسل جوان و آشناکردن آنان با چهره‌ها و اسطوره‌های استعمارستیز است.

زاهددوست با اشاره به تکریم و معارفه رئیس اداره آموزش و پرورش در منطقه دلوار عنوان کرد: ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های رئیس سابق و تبریک به رئیس جدید آموزش و پرورش منطقه دلوار، مهمترین نهاد در هر منطقه آموزش و پرورش است چرا که هم امروز و هم فردای فرزندان ما و آینده‌سازان این مملکت به دست آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

امام جمعه دلوار یادآور شد: اگر آموزش و پرورش در هر منطقه قوی و کارآمد و مومنانه عمل کند آینده جامعه و فرزندان ما تضمین شده است اما اگر کمیت آموزش و پرورش بلنگد و آموزش و پرورش به خط و خطوط سیاسی آلوده شود ، معلوم نیست چه آینده‌ای در انتظار جامعه و فرزندان ماست.

وی گفت: باید به امر تربیت در آموزش و پرورش حساس باشیم زیرا تربیت مقدم بر تعلیم است و باید اولویت اول در آموزش و پرورش بحث تربیت دانش‌آموزان باشد.

زاهددوست با اعلام این که سیاسی‌کاری و آلوده‌شدن آموزش و پرورش به خط و خطوط سیاسی سم مهلکی برای امروز و فردای فرزندان ماست، عنوان کرد: گلایه‌های بسیاری از آموزش و پرورش استان بوشهر وجود داد که متاسفانه مدیریت آموزش و پرورش در سطح استان ضعیف و ناپخته عمل می‌کند و آقایان به امورات تربیتی و پرورشی توجه چندانی ندارند و مشغول تسویه حساب با جناح‌های سیاسی هستند. 

امام جمعه دلوار ادامه داد: من احساس تکلیف می‌کنم که این موضوع را فریاد بزنم که آقایان باید دغدغه تربیتی را اولویت کار خود قرار دهند و از طرفی هم نباید اجازه دهند تا دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش حیاط خلوت گروه‌ها و یا جناح‌های سیاسی شود.

وی بیان کرد: با شناختی که از رئیس جدید آموزش و پرورش منطقه دلوار دارم امیدوار هستم که ایشان با مدیریت و تعامل خود بتواند توفیقات خوبی را در این عرصه داشته باشد.

امام جمعه دلوار با اشاره به درگذشت هنرمند متعهد همایون شهنواز، عنوان کرد: ایشان با ساخت اثر فاخر و ارزشمند دلیران تنگستان  از حیث معرفی مبارزات ضد استعماری جنوب و احیاء نام و یاد بزرگ مردان استعمار ستیز این دیار، در اوج آن خفقانی که می‌رفت یاد و نام آنها به فراموشی سپرده شود حق بزرگی به گردن همه ما دارند که یادش را گرامی می‌داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر