سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۹۴۷
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵

فکرشهر: اجرای دو سازه آبخیزداری در شهرهای کنگان و بَنَک آغاز شد.

 به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: این سازه‌ها با حجم عملیات چهار هزار و ۲۳۰ مترمکعب سنگ و سیمان، می‌توانند۵۰۰ هزار مترمکعب آب را استحصال کنند.

سهیل مهاجری افزود: این دو سازه با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی حوزه‌های فاقد سد سال ۱۳۹۶ در بالادست حوزه بنک اجرا می‌شود و هدف از اجرای آنها تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل سیلاب، فرسایش و رسوب است.

وی با اشاره به این‌که به زودی سه بند سنگی ملاتی در بالادست حوزه کنگان و بنک اجرا می‌شود، بیان کرد: برای ساخت این بندها با گنجایش آبگیری ۸۵۰ هزار مترمکعب، ۱۶ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به اجرای طرح پیتینگ (چاله عمیق برای ذخیره باران) همراه با بذر کاری در حوزه سد رئیسعلی دلواری اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در 80 هکتار در دست اجراست و بخشی از آن هم در بارندگی‌های اخیر آبگیری شد.

مهاجری پیتینگ را یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه آبخیزداری دانست و هدف از اجرای  آن را کنترل فرسایش و رسوب و حفاظت خاک عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اجرای بزرگترین طرح آبخیزداری استان با کمک وزارت نفت در جم، گفت: در اجرای این طرح امسال ۷۶ سازه آبخیزداری در این شهرستان اجرا شده و امیدواریم ساخت سازه‌های جدید نیز به زودی آغاز شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: ایجاد این سازه‌ها در کنترل رواناب، کاهش سیلاب و تقویت ذخیره آب‌های زیرزمینی نقش موثری داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر