سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۹۶۹
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: از ساعات نخستین شروع فعالیت صبح‌گاهی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، بیش از 150 نفر از کادر کمک بهیاری، بهیاری و پرستاری این بیمارستان در محوطه بیمارستان دست به تجمع زدند.

به گزارش فکرشهر، از ساعات نخستین شروع فعالیت صبح‌گاهی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، بیش از 150 نفر از کادر کمک بهیاری، بهیاری و پرستاری این بیمارستان در محوطه بیمارستان دست به تجمع زدند.

 تجمع‌کنندگان در حالی که با داشتن پلاکاردهایی با مضامین "دانشگاه مطالبات معوقه را پرداخت کند" و "این تجمع صنفی است"، از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواستار پرداخت معوقاتشان شدند.

 آنها معتقدند که در آستانه سال نو بخش عمده‌ای از اضافه‌کار ماهانه و کارانه آنها پرداخت نشده و با وجود این که کمتر از یک هفته به پایان سال زمان وجود ندارد، ضروری است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام کنند.

یکی از پرستاران معترض به سیاست‌های وزارت بهداشت در طرح قاصدک و طرح تحول سلامت که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشتند: جدا از سیاست‌های غلط وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت که سبب فاصله‌گیری نجومی حقوق بین پرستاران و پزشکان شده، همان میزان اندک پرداختی به پرستاران نیز به درستی انجام نمی‌شود.

وی افزود: در اواخر دهه هشتاد و اوائل دهه نود، بر اساس برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و درمان در طی آن سال‌ها تمامی مطالبات پرستاران به شکل ماهانه و به روز پرداخت می‌شد اما طی 6 سال گذشته و به خصوص دو سال گذشته مطالبات آنها با وقفه‌های طولانی پرداخت می‌شود.

یکی دیگر از پرستاران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر بیان کرد: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر هر دو تا سه ماه یک بار بین 30 تا 40 درصد اضافه‌کار مربوط به اوائل امسال را پرداخت کرده است در حالی که در پرداخت سایر معوقات پرسنلی کار چندانی انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: به دلیل این که پرداخت‌ها به موقع و دیر به دیر و با درصد پایین انجام می‌شود، حتی نمی‌دانیم که سطح مطالبات ما از بیمارستان چه میزان است.

این پرستار معترض به پرداخت‌های نامنظم بیمارستان بیان کرد: اگر پرستاری معترض به پرداخت اضافه‌کار است حرف بی‌راهی نیست چون بابت یک ساعت آن باید در بیمارستان حضور داشته باشد و به مانند سایر دستگاه‌های اداری از جمله بخش اداری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیست که ماهانه بدون حضور در اداره بین 60 تا 80 ساعت اضافه‌کار دریافت می‌کنند.

پرستار دیگری که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: تعداد فراوانی از پرستاران بیمارستان به دلیل فشردگی و سختی شرایط کار حاضر به اضافه‌کار و دادن شیفت‌های اضافی نیستند اما به دلیل کمبود نیرو به ناچار اضافه‌کار می‌ایستند و دانشگاه نیز به راحتی حقوق آنها در این بخش را معوق می‌کند.

وی ادامه داد: در بین پرستاران، افرادی وجود دارد که بالای دوهزار ساعت اضافه‌کار دارند اما دانشگاه اقدامی به پرداخت این معوقات نمی‌کند.

 تلاش برای ارتباط با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای دریافت نقطه نظراتشان در این بخش تاکنون بی‌فایده بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر